Μικρή επιχείρηση; Μεγάλη παραγωγικότητα!
Δραστηριοποιείστε επιχειρηματικά στην Ελλάδα; Τότε, είστε σίγουρα παραγωγικός. Ας μην κοροϊδευόμαστε. Όλοι οι επιχειρηματίες που πέρασαν “δια πυρός και σιδήρου” από την υπερδεκαετή κρίση (και πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν και τον κορωνοϊό) δεν μπορεί παρά να είναι άνθρωποι ευφυείς, οξυδερκείς και παραγωγικοί. Με μία λέξη, πραγματικοί entrepreneurs!
Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι το καλό δεν μπορεί να γίνει καλύτερο. Δείτε στο άρθρο του κ. Θέμη Σαρανταένα που ακολουθεί 6 συμβουλές για να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας και μαζί της τα κέρδη για την επιχείρησή σας.
1. Είστε “dead” χωρίς deadline
Υπερβάλλουμε; Ίσως, αλλά και κάθε υπερβολή κρύβει και μία αλήθεια. Αρκεί να αναλογιστούμε τι συμβαίνει συνήθως στα projects που δεν έχουν deadlines σε σύγκριση με αυτά που έχουν. Ο άγραφος νόμος στον οποίο έχουμε φτάσει μετά από προσωπική εμπειρία και εκατοντάδες ώρες επί του θέματος είναι ο εξής:
“Το project που δεν έχει deadline θα ολοκληρωθεί μόλις αποκτήσει deadline.”
Όσο αφήνετε κάτι στο αόριστο και στο “όποτε μπορέσω”, τόσο πιο δύσκολα θα μπορέσετε. Εάν αυτό σας γίνει συνήθεια, θα καταλήξετε σε ένα πολύ φτωχό time management και σε δουλειές της “τελευταίας στιγμής”, με όλα τα επακόλουθα που έχουν πάντα αυτού του είδους οι δουλειές – hint, όλα δυσάρεστα.
2. Το Trello είναι τρέλα
Γνωρίζετε το Trello; Είναι ίσως η πιο hot από τα δεκάδες applications οργάνωσης εργασιών που υπάρχουν διαθέσιμα online, και που με την τηλεργασία των ημερών μας γίνονται σιγά σιγά υπεραπαραίτητα. Εάν δεν είστε εξοικειωμένος με την έννοια του Trello (ή κάποιου αντίστοιχου), φανταστείτε το σαν μία σειρά από “ηλεκτρονικά post-it” που ανεβαίνουν σε έναν καμβά, αποκτούν deadlines και διαγράφονται όταν το έργο λήξει.
Εναλλακτικά, μπορείτε να έχετε το δικό σας, “πατροπαράδοτο” Trello, ένα μπλοκ δηλαδή όπου σημειώνετε τις εργασίες σας με κόκκινο, πράσινο, ή μαύρο μαρκαδοράκι ανάλογα με τις κατηγοριοποιήσεις που επιθυμείτε και τις οποίες διαγράφετε, όταν ολοκληρωθούν.
Το πλεονέκτημα του παραδοσιακού τρόπου είναι σίγουρα η ευχαρίστηση που παίρνει κάποιος όταν διαγράφει ένα project που τον ταλαιπώρησε πολύ. Το μειονέκτημα είναι ότι είμαστε άνθρωποι, με ένα μυαλό χειμώνα – καλοκαίρι, και μπορεί κάποια project, ακόμη και σημαντικά, απλά να τα ξεχάσουμε. Ενώ τα applications δεν ξεχνούν ποτέ.
3. Ακούστε το “παραγωγικό σας ρολόι”
Κάποιοι άνθρωποι είναι στο ζενίθ της παραγωγικότητάς τους, στις 8 το πρωί με τον πρώτο πρωινό καφέ της ημέρας. Άλλοι νιώθουν ότι γύρω στις 12 είναι στη μεγαλύτερη εγρήγορση. Κάποιοι είναι έτοιμοι να κατακτήσουν τον κόσμο στις 6 το απόγευμα. Και δεν είναι και λίγα τα… νυχτοπούλια που παράγουν μετά τα μεσάνυχτα.
Σαν επιχειρηματίας, έχετε το πλεονέκτημα, να επιλέξετε εσείς πότε και πού θα δώσετε έμφαση. Εάν βλέπετε ότι στις 8 το πρωί είναι το δυνατό σας σημείο, ασχοληθείτε εκείνη την ώρα της ημέρας με τα projects που απαιτούν από εσάς τη μεγαλύτερη παραγωγικότητα.
4. Τα μικρά και τα μεγάλα
Δεν είναι όλα τα έργα ίδια! Μην κάνετε το λάθος να αρχίζετε την ημέρα σας, από το πρώτο έργο στη λίστα, ανεξαρτήτως μεγέθους και να προσπαθήσετε να τα ολοκληρώσετε όλα, ένα προς ένα. Χωρίστε τις εργασίες σε μικρές και μεγάλες και μην τις μπλέκετε.
Εάν κάνετε συνεχώς μικρές εργασίες, τη μία μετά την άλλη, θα νιώθετε ότι η μέρα σας δεν έχει τελειωμό. Εάν πάλι καταπιαστείτε μόνο με τα μεγάλα, το ψυχολογικό βάρος θα είναι επίσης μεγάλο.
5. Υπολογίστε τον χρόνο που θα αφιερώσετε
Σε γενικές γραμμές, όλοι μας γνωρίζουμε πόσος χρόνος περίπου απαιτείται για μία εργασία, καθώς την έχουμε επαναλάβει εκατοντάδες φορές. Μην ξοδεύετε περισσότερο χρόνο από όσο πρέπει σε κάποιο project, γιατί απλά θα τον δανειστείτε από κάποιο άλλο– χρόνο όμως που δεν θα μπορέσετε ποτέ να επιστρέψετε.
6. Συντομεύστε τα meetings
Ένα σφάλμα στο οποίο, πολλοί από εμάς, ίσως και υποσυνείδητα, υποπίπτουμε, είναι ότι τα meetings μας κρατάνε περισσότερο χρόνο από όσο πρέπει, εις βάρος, φυσικά, της παραγωγικότητάς μας. Θέματα που σε e-mails θα λύνονταν μέσα σε 5 λεπτά, μπορεί να πάρουν σχεδόν μισή ώρα σε ένα meeting.
Είναι ανθρώπινο. Είμαστε σίγουρα πολιτισμένοι, αλλά όταν είμαστε σε μία ομάδα, οποιαδήποτε ομάδα, θέλουμε, ή θα θέλαμε να είμαστε επικεφαλής της αγέλης, όπως πριν εκατό χιλιάδες χρόνια. Το αποτέλεσμα; Ευγενικές διαφωνίες, διαπληκτισμοί, αστεία που δεν είναι αστεία και το χειρότερο – πάρα πολύς χαμένος χρόνος. Μειώστε και συντομεύστε τα meetings σας και αυξήστε την παραγωγικότητά σας.