Ζούμε σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός, ειδικά στο content marketing, είναι μεγάλος. Αν είναι κάτι που ξεχωρίζει τους καλούς από τους κορυφαίους bloggers, είναι το ποιοτικό περιεχόμενο που αποδίδει καλύτερα από τον ανταγωνισμό του. Πώς ορίζεται όμως το λεγόμενο “high-performing” content;
To high performing content δεν είναι απλά “καλό περιεχόμενο”. Είναι περιεχόμενο που κάνει convert σε πολύ υψηλότερο ποσοστό, ακριβώς επειδή είναι στοχευμένο, εξατομικευμένο και γραμμένο για τα εκάστοτε target-personas.
Με άλλα λόγια, είναι περιεχόμενο που ανταποκρίνεται σε μια ανάγκη και την υπερκαλύπτει με συνέπεια. Εάν θες να παράγεις περισσότερο περιεχόμενο χωρίς να θυσιάσεις την ποιότητα, δες παρακάτω 5 τρόπους για να δημιουργήσεις πιο γρήγορα περιεχόμενο, με υψηλή απόδοση και να δώσεις στο κοινό σου αυτό που ψάχνει και έχει ανάγκη.
Γιατί είναι σημαντικό να δημιουργείς υψηλής αξίας περιεχόμενο
Πριν αρκετά χρόνια, μπορούσες πολύ εύκολα να εμφανιστείς στα πρώτα αποτελέσματα της Google, εκτελώντας κάποιες απλές black-hat SEO τεχνικές. Εξαιτίας αυτού, οι πρώτες θέσεις στη SERP της Google είχαν καταληφθεί από low quality ιστοσελίδες. Σχεδόν όλες τους, δεν είχαν να προσφέρουν καμία αξία στους αναγνώστες.
Για να το αντιμετωπίσει αυτό η Google, σχεδίασε και λάνσαρε το 2012 το Google Penguin update, το οποίο τιμώρησε σε μεγάλο βαθμό τα spam sites. Το update αυτό σηματοδότησε επίσης την εισαγωγή του νέου, content-focused αλγορίθμου της Google.
Οι ιστότοποι με οργανικά backlinks που προέρχονται από high-authority ιστότοπους (δηλ. ιστοσελίδες που είναι γνωστές για το αξιόπιστο περιεχόμενο και το υψηλό trust flow τους), οδηγήθηκαν στην κορυφή της κατάταξης αποτελεσμάτων.
Ενώ ο “σκοτεινός κόσμος” του SEO έμοιαζε να καταρρέει, οι marketers έτριβαν τα χέρια τους καθώς το Search Engine Optimization άλλαζε μια για πάντα.
Η αλλαγή αυτή καθιστά το περιεχόμενο πιο σημαντικό από ποτέ. Ωστόσο, πολλοί marketers έρχονται αντιμέτωποι με την ακατάπαυστη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, που είναι απαραίτητη για όποιον θέλει να υπερνικήσει τον ανταγωνισμό.
Πώς λοιπόν μένεις στο προσκήνιο χωρίς να μειώσεις την ποιότητα της δουλειάς σου; Απάντηση: με ένα καλοσχεδιασμένο στρατηγικό πλάνο.
Tips για γρήγορη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου
Για τους content marketers και τους bloggers, η πρόκληση δεν είναι μόνο η δημιουργία υψηλής αξίας περιεχομένου, σημαντικό ρόλο παίζει και η ταχύτητα.
Βέβαια, εδώ δεν είναι μια μάχη «quality versus quantity» (ένα καλογραμμένο και στρατηγικά μελετημένο άρθρο είναι απείρως καλύτερο από εκατοντάδες spam articles).
Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις μια ισορροπία μεταξύ ποιότητας, συνέπειας και αυξημένης παραγωγής.
Χρειάζεται αρκετός χρόνος και ενέργεια για να δημοσιεύσεις ένα άρθρο 2.000 λέξεων. Έτσι, μαζί με τις αλλαγές στο SEO, άλλαξαν και οι πρακτικές των bloggers.
Πριν 2-3 χρόνια, το long-form content δεν θεωρούταν και ότι καλύτερο από άποψης περιεχομένου. Έκτοτε, δεκάδες μελέτες έχουν αποδείξει ότι άρθρα 2.000+ λέξεων (ακόμη και 3.000 λέξεων) είχαν υψηλότερο conversion rate.
Και φαίνεται ότι η δέσμευση για πιο εμπεριστατωμένα άρθρα θα συνεχιστεί. Εκεί είναι και το σημείο όπου θα εστιάσουν τα brands τα επόμενα χρόνια, ακολουθώντας μια long-form content στρατηγική.
Υπάρχει άραγε τρόπος να επιταχυνθεί η διαδικασία παραγωγής περιεχομένου χωρίς να θυσιαστεί η ποιότητα;
Υπάρχει! Το μόνο που χρειάζεται είναι σωστή νοοτροπία, τα εργαλεία και μια καλά σχεδιασμένη διαδικασία.
1. Δημιούργησε μια βασική δομή για τα άρθρα σου
Έχεις βρεθεί ποτέ σε μια κατάσταση όπου ξέρεις ακριβώς τι θέλεις να γράψεις, αλλά δεν είσαι σίγουρος πώς να ξεκινήσεις;
Αυτό συμβαίνει σε πολλούς συγγραφείς. Είναι πολύ εύκολο να μπλεχτείς μέσα στις δικές σου σκέψεις και ιδέες. Πριν το καταλάβεις, έχεις αναλύσει υπερβολικά το θέμα σου, την έρευνα που θα απαιτηθεί και την τεχνογνωσία που είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσεις εκείνο το τελικό κομμάτι περιεχομένου στον κόσμο.
Σε άρθρο του Πανεπιστήμιου της Οξφόρδης, η Olha Madylus εντόπισε 13 απαραίτητες δεξιότητες για την παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου:
- Correct grammar
- Range of vocabulary
- Accurate punctuation
- Correct layout
- Correct register
- Good range of sentence structures
- Linking
- Imagination
- Planning
- Drafting
- Proofreading
- Communication
Έχεις και τα 13; Πιθανότατα όχι…Αυτό καθιστά τη διαδικασία και τη στρατηγική που πρέπει να εφαρμόσεις ως απαραίτητα στοιχεία σχεδιασμού. Εκεί είναι το σημείο όπου μια έτοιμη δομή για blog post θα βοηθήσει στο έργο σου.
Δεν χρειάζεται να ανησυχείς για να απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως αυτές:
- Ποιο ακριβώς είναι το νόημα που θέλω να περάσω εδώ;
- Για ποια keywords πρέπει να βελτιστοποιήσω το περιεχόμενο:
- Ποιος είναι ο κατάλληλος αναγνώστης για αυτό το άρθρο;
Έχεις απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις πριν καν γράψεις την πρώτη λέξη. Το βρίσκεις δύσκολο; Δες πως λειτουργεί.
Το να δημιουργήσεις μια βασική δομή για blog posts, θα σε βοηθήσει να σχεδιάσεις και να ολοκληρώσεις μελλοντικές αναρτήσεις με ευκολία.
Πάρε μια βαθιά ανάσα, σκέψου ξανά το περιεχόμενο που θες να παράγεις και δώσε του τη δομή και το σκοπό που του αξίζει.
Δες παρακάτω μια βασική δομή για δημιουργία περιεχομένου ώστε να βεβαιωθείς ότι γράφεις για το σωστό κοινό.
Καλύπτοντας μια Ανάγκη: Ξεκίνα με την ανάγκη που έχει το κοινό σου. Με απλά λόγια, τι πιστεύεις ότι θα πληκτρολογούσε στην Google για να βρει το θέμα σου; Για παράδειγμα, “πώς να εγκαταστήσω το Facebook pixel;”
Επιλογή Θέματος/Keywords: Η ανάγκη του κοινού σου που θες να καλύψεις, θα σε οδηγήσει στην έρευνα των keywords. Όταν μάθεις τις πραγματικές ανάγκες που έχουν τα target-personas σου, θα μπορείς να μεταφράσεις αυτές τις αναζητήσεις σε συναφείς όρους αναζήτησης. Γιατί είναι σημαντικό αυτό; Η Google προσπαθεί να κατανοήσει τον πραγματικό σκοπό μιας αναζήτησης και στη συνέχεια να προσφέρει την καλύτερη απάντηση. Εκεί είναι και το κομμάτι που θέλει να εξελίξει περισσότερο η Google με τη βοήθεια Artificial Intelligence. Ακόμη, τα related search terms είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να δεις σχετικές αναζητήσεις που πραγματοποιούν τα personas σου. Δοκίμασε να ψάξεις κάτι όπως, «search engine optimization» και θα καταλάβεις τι εννοούμε.
Τι Value παίρνει ο Αναγνώστης: Σε ποιο πρόβλημα σκοπεύεις να δώσεις λύση; ποια ανάγκη θα καλύψεις; π.χ. θα καθοδηγήσεις βήμα-βήμα έναν junior developer για το πώς να εγκαταστήσει το Google AMP σε ένα site, ή θα δώσεις κάποια χρήσιμα social media tools σε marketers που τα χρειάζονται; Αν ο χρήστης δεν βρει κάποια αξία σε όσα γράφεις, τότε δεν θα ξοδέψει χρόνο για να επισκεφτεί τη σελίδα σου.
SEO-Friendly & Catchy Τίτλοι: Ανέκαθεν, η ονοματολογία σε άρθρα και ειδήσεις αποτελούσε ένα είδος τέχνης. Εκτός ότι θα πρέπει ο τίτλος σου να τραβάει το ενδιαφέρον και να προσελκύει τους ενδιαφερόμενους αναγνώστες, θα πρέπει να είναι SEO-Friendly ώστε τα άρθρα σου να κατατάσσονται ψηλά στα αποτελέσματα κατάταξης, με στόχο να κερδίσεις οργανική επισκεψιμότητα Π.χ. «Τι Είναι το Influencer Marketing ; (και πώς θα βρεις τους σωστούς influencers)»
SEO Meta Description: Το meta description αν χρησιμοποιηθεί σωστά και περιέχει τις σωστές λέξεις, μπορεί να κάνει τη διαφορά στη προσέλκυση επισκεψιμότητας. Προσπάθησε να συμπεριλάβεις το ρεζουμέ του άρθρου σου με σαφήνεια στο meta description, περιγράφοντας συνοπτικά στο χρήστη τι θα συναντήσει ή τι θα κερδίσει διαβάζοντας το άρθρο, π.χ. “Μάθε για το Influencer Marketing, τη στρατηγική που εστιάζει σε συγκεκριμένους ανθρώπους-κλειδιά, με στόχο να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα ενός brand.”
Παραλλαγές στα Keywords: Καθώς ασχολείσαι με την έρευνα των keywords, ποιες άλλες φράσεις ή λέξεις-κλειδιά θεωρείς ότι χρησιμοποιεί το κοινό σου; Πρόσθεσε τες με φυσικό τρόπο ανάμεσα στο περιεχόμενο του άρθρου σου, χωρίς να χτυπάει άσχημα στο μάτι του αναγνώστη. Π.χ. «influencer marketing, γνωστοί influencers, οφέλη influencer marketing).
Δες ένα παράδειγμα για το πώς θα πρέπει να μοιάζει το τελικό αποτέλεσμα:
Για να το πετύχεις, δημιούργησε ένα αρχείο excel ή Google Sheet για να περιγράψεις κάθε βήμα παραπάνω, πριν ξεκινήσεις να γράφεις το άρθρο σου.
Στη συνέχεια, μπορείς να προσθέτεις τα δικά σου πεδία, παρατηρήσεις και σχόλια καθώς η διαδικασία εξελίσσεται. Το σημαντικό εδώ είναι να δημιουργήσεις μια δομή γύρω από τις δικές σου ιδέες, έτσι ώστε όταν η έμπνευση χτυπήσει, να είσαι έτοιμος.
Μη χάσεις: 112+1 SEO Ranking Factors της Google για το 2017
2. Φτιάξε ένα step-by-step πλάνο για όσα έχεις να κάνεις
Στα Μαθηματικά, όταν έχεις να λύσεις ένα πρόβλημα, το σπας σε υπομέρους προβλήματα, σωστά; Έτσι και εδώ, χωρίζοντας τα “to-do” σου σε υπομέρους ενέργειες, θα απλοποιήσει τις διαδικασίες και θα το κάνει πιο εύκολο για σένα να ολοκληρώσεις αυτό που θες να κάνεις.
Θα σου ελευθερώσει χρόνο επίσης για να εστιάσεις στη συγγραφή σου προκειμένου να βάλεις εκεί την πινελιά που πρέπει, με το δικό σου προσωπικό στυλ.
Το καλό περιεχόμενο δεν δημιουργείται για να αρέσει σε εσένα, αλλά για να αρέσει στον αναγνώστη. Η κάθε γραμμή που γράφεις ίσως δημιουργεί άλλη μια επιπλέον ερώτηση στο χρήστη, που θα περιμένει μια απάντηση στις επόμενες γραμμές σου.
Έχοντας αυτό στο μυαλό σου, μόλις έχεις ολοκληρωμένο το πλάνο, χρησιμοποίησε μια checklist για να χωρίσεις τη δουλειά που έχεις να κάνεις σε μικρότερες ενέργειες.
Κάνε την έρευνά σου
Αν προσπαθείς να κάνεις μια έρευνα, να γράψεις και να επεξεργαστείς το άρθρο σου μέσα σε μια ημέρα, είναι σίγουρο ότι θα καείς! Αντ’ αυτού, προγραμμάτισε έξυπνα το χρόνο σου.
Πραγματοποίησε την αρχική σου έρευνα όπου θα στηριχθείς, όπως στατιστικές, έρευνες, βιβλία, case studies. Συγκέντρωσε αυτές τις πληροφορίες σε ένα εργαλείο όπως το Google Docs και άφησέ τες μέχρι να είσαι έτοιμος να προσθέσεις αυτές τις πληροφορίες στο άρθρο σου.
Κατασκεύασε ένα προσχέδιο
Για οποιοδήποτε θέμα θες να γράψεις, μην το αφήνεις να κάθεται στο κεφάλι σου. Εξωτερίκευσε το και γράψε το σε ένα χαρτί.
Αυτό το πρώτο σχέδιο δεν πρόκειται να αποτελέσει αριστούργημα, το μόνο που θέλεις να πετύχεις είναι να αποτυπώσεις στο χαρτί τις σκέψεις σου.
Και μην αισθάνεσαι υποχρεωμένος να επεξεργάζεσαι ή να ελέγχεις ορθογραφικά το περιεχόμενο καθώς προχωράς στη συγγραφή σου. Άφησε λίγο παραπέρα την πλευρά του τελειομανή και απλά αποτύπωσε στο χαρτί ότι έχεις στο μυαλό σου.
Δεν είναι απλά ένα αίσθημα απελευθέρωσης, αλλά θα επιτρέψει στο μυαλό σου να σκεφτεί χωρίς την παρεμπόδιση της υπερβολικής ανάλυσης.
Μπορείς ακόμα να δοκιμάσεις να υπαγορεύσεις τις σκέψεις σου σε μία συσκευή ηχογράφησης ή το τηλέφωνο σου ή ακόμη και σε μία ενσωματωμένη συσκευή εγγραφής του υπολογιστή και να τα καταγράψεις στο χαρτί αργότερα. Ρίξε μια ματιά και στο free tool https://speechnotes.co/ το οποίο μετατρέπει τη φωνή, σε κείμενο.
Δημιούργησε ένα catchy headline
Ο τίτλος του άρθρου σου είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία στα οποία θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη βάση και προσοχή. Εάν είναι βαρετός, ενοχλητικός ή δεν προσελκύει τον χρήστη, υπάρχει μία μεγάλη πιθανότητα ότι κανένας δεν θα κάνει ποτέ κλικ σε αυτό το σύνδεσμο.
Από την άλλη πλευρά, εάν ο τίτλος είναι εμπνευσμένος, ελκυστικός και προκαλεί το ενδιαφέρον του χρήστη, έχεις μία καλή πιθανότητα ότι το άρθρο σου θα πάρει αρκετά clicks, shares και likes.
3. Εξατομίκευσε το περιεχόμενο ανάλογα με το κοινό σου
Μπορεί να είναι αυτονόητο ότι πριν ξεκινήσεις να δημιουργήσεις περιεχόμενο έχεις καταλήξει στο κοινό που θα στοχεύσεις, ωστόσο αρκετοί το παραβλέπουν και δημιουργούν περιεχόμενο που το ύφος του δεν απευθύνεται πραγματικά στο κοινό τους.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι δημιουργείς περιεχόμενο και αρθρογραφείς για μία εφημερίδα σχετική με φοροτεχνικά. Το ύφος του περιεχομένου σου θα πρέπει να είναι επίσημο, απλό και ενδεχομένως να πρέπει να αποφύγεις το χιούμορ ή τα αστεία.
Από την άλλη αν αρθρογραφείς για ένα site σχετικό με nightlife, μπορείς κάλλιστα να είσαι άμεσος, να χρησιμοποιείς αργκό γλώσσα και να απευθύνεσαι με πιο “trendy” έννοιες τις οποίες θα καταλαβαίνει το κοινό σου.
4. Μην ξεχνάς να καταγράφεις τις ιδέες σου
Η έμπνευση πριν έρθει, ποτέ δεν ρωτάει αν βρίσκεσαι στη δουλειά, έξω για καφέ, αν είσαι ξαπλωμένος ή λίγο πριν σε πάρει ο ύπνος. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό όταν σου κατεβαίνουν έξυπνες ιδέες στο κεφάλι να μπορείς να τις καταγράφεις για μελλοντική χρήση.
Ευτυχώς, οι τρόποι για να κρατάς σημειώσεις μέσα στην ημέρα είναι αρκετοί. Ο πιο απλός είναι να έχεις ένα σημειωματάριο και να καταγράφεις εκεί τις σκέψεις ή τις ιδέες σου, όποιες κι αν είναι αυτές. Υπάρχουν επίσης πολλές εφαρμογές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και στο κινητό σου, όπως παραδείγματος χάρη το Evernote ή το Trello (σε desktop).
5. Γράψε offline
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να δημιουργήσεις περιεχόμενο υψηλής απόδοσης ταχύτερα από το offline content writing.
Δεν χρειάζεται να έχεις πρόσβαση στο ίντερνετ για να γράψεις ένα άρθρο αλλά ούτε και να βρίσκεσαι μπροστά στο γραφείο σου μπροστά από μία οθόνη και ένα πληκτρολόγιο. Μπορείς πολύ εύκολα από την άνεση του σπιτιού σου, του μπαλκονιού ή ακόμα και της εξοχικής σου κατοικίας, με τη βοήθεια ενός laptop να γράψεις πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο χωρίς περισπασμούς.
Συνοψίζοντας
Ένα από τα πιο βασικά tips που θεωρείται κλειδί για την επιτυχία, είναι να παρακολουθείς ανά τακτά χρονικά διαστήματα όλα τα trends στο content marketing. Αυτό μπορείς να το κάνεις μέσω του δωρεάν εργαλείου της Google, Google trends, τοποθετώντας search terms Και βλέποντας τοn όγκο αναζητήσεων που έχουν.
Αν θέλεις να επωφεληθείς από τα πολλά οφέλη της δημιουργίας high-performance content, θα πρέπει να κάνεις μία ακλόνητη δέσμευση.
Μην ξεχνάς ότι η δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου απαιτεί πολύ χρόνο, πόρους και προσωπική προσπάθεια, καθώς και στρατηγική ανάλυση και έρευνα.
Keep the quality High!
Πηγή: grow-digital.gr