Όταν κάποιος είναι πολύ καλός στις πωλήσεις, συνηθίζουμε να λέμε χαριτολογώντας πως έχει την ικανότητα να πουλήσει ψυγείο σε Εσκιμώο. Στην Ελλάδα δεν έχουμε Εσκιμώους αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι πωλητές των προϊόντων και των υπηρεσιών μας. Γιατί ναι, μπορούμε να καλλιεργήσουμε τις ικανότητές μας στην πώληση, εφαρμόζοντας 5 απλά βήματα!
Κάντε τις σωστές ερωτήσεις
Οι άνθρωποι, γενικότερα συνηθίζουμε να δίνουμε βαρύτητα στις απαντήσεις που ζητάμε να λάβουμε από τους γύρω μας, ενώ στην πραγματικότητα η ουσία βρίσκεται στις ερωτήσεις που τους θέτουμε! Το να μπορείτε να κάνετε τη σωστή κάθε φορά ερώτηση, είναι πραγματική τέχνη. Αντλήστε πληροφορίες από τους συνεργάτες, το προσωπικό σας αλλά και τους πελάτες σας, κάνοντάς τους, στοχευμένες ερωτήσεις για τα θέματα που σας απασχολούν ως προς τη λειτουργία και εξέλιξη της επιχείρησής σας. Δείτε λοιπόν με τα “μάτια” τους, την επιχείρησή σας!
Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας
Είτε πρόκειται για ικανοποιημένους είτε για δυσαρεστημένους πελάτες, πάντα πρέπει να επιδιώκετε την επικοινωνία με τους πελάτες σας. Με τους νυν, τους πρώην αλλά και τους εν δυνάμει! Είναι σημαντικό να ξέρετε τους λόγους για τους οποίους σας προτιμούν αλλά και τους λόγους για τους οποίους είναι δυσαρεστημένοι μαζί σας. Μάθετε πως σκέφτονται, τι θέλουν, τι θα ήθελαν επιπλέον. Ακόμη και η επαφή με ένα δυσαρεστημένο πελάτη δε θα πρέπει να σας φοβίζει. Οι πληροφορίες που θα αντλήσετε από αυτή την επαφή, αποτελούν επένδυση για το παρόν και το μέλλον!
Κάθε πώληση αποτελεί και ένα μικρό σεμινάριο!
Ένας καλός πωλητής βλέπει μέσα από κάθε προσπάθεια πώλησης κάτι πολύ πιο σημαντικό από το άμεσο οικονομικό κέρδος. Βλέπει την πώληση σαν μία παράλληλη ευκαιρία να μάθει και εξελιχθεί. Έτσι, αντιμετωπίζει την πώληση σαν ένα case study (μελέτη περίπτωσης)! Σαν μία ευκαιρία να ανακαλύψει το σωστό τρόπο διαχείρισης ακόμη και του πιο “δύσκολου” πελάτη, αποκτώντας γνώσεις, πρακτικές και εμπειρίες που σίγουρα μπορεί να αξιοποιήσει σε αντίστοιχες μελλοντικές πωλήσεις!
Διαβάστε, υιοθετήστε, πουλήστε!
Η πώληση αποτελεί μία ολόκληρη επιστήμη για τον τομέα του μάρκετινγκ και έτσι θα πρέπει να την αντιμετωπίζετε και εσείς. Σαν “επιστήμονας”! Ένας επιστήμονας λοιπόν ενημερώνεται συνεχώς για όλες τις εξελίξεις του κλάδου του και με όλους τους δυνατούς τρόπους. Βιβλία, άρθρα αλλά και η συμμετοχή του σε σεμινάρια και ενημερωτικές εκδηλώσεις, εξασφαλίζουν την επικαιροποιημένη ενημέρωση αλλά και εκείνες τις πρακτικές μεθόδους που ίσως περισσότερο από ποτέ άλλοτε, χρειάζεται σήμερα ο σύγχρονος επιχειρηματίας. Το έχουμε ξαναπεί. Η γνώση είναι δύναμη!
Ο καλός αλλάζει. Ο κακός επιμένει
Τόσο σαν πωλητές όσο και σαν άνθρωποι, η επιτυχία ή η αποτυχία, είναι αποτέλεσμα του χαρακτήρα μας και των αποφάσεών μας. Ο καλός πωλητής έχει την ικανότητα να κάνει την αυτοκριτική του, να δει τα λάθη του και πολύ περισσότερο να θελήσει να τα διορθώσει, ξεκινώντας την αλλαγή από τον εαυτό του. Αφήνει λοιπόν στην άκρη τον εγωισμό του και χωρίς παρωπίδες ανοίγεται σε νέες σύγχρονες μεθόδους πώλησης, διευρύνει την επιχειρηματική του οπτική και αποβάλλει παλιές και μη λειτουργικές πρακτικές πώλησης που τον κρατούν πίσω. Ο κακός πωλητής από την άλλη, αδυνατεί να αλλάξει παραμένοντας πιστός στα λάθη του. Πιστέψτε με. Είναι στο χέρι σας να γίνετε από κακοί πωλητές, καλοί και από καλοί πωλητές, ακόμη καλύτεροι!
Πηγή: Marketing Consultant