Ήξερες ότι καθημερινά γίνεσαι δέκτης τουλάχιστον μιας στρατηγικής influencer marketing; Αν όχι, βρίσκεσαι στο σωστό σημείο για να κατανοήσεις την αξία του influencer marketing, την απίστευτη δυναμική του, το πώς μπορεί να εκτοξεύσει κάθε ενέργεια marketing και ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσεις για να το πετύχεις.
Πριν ξεκινήσουμε όμως, ας δώσουμε ένα παράδειγμα στρατηγικής influencer marketing, ώστε να μπεις απευθείας στο θέμα:
Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει τυχαία κάποιο βίντεο στο YouTube, όπου μια όμορφη κοπέλα -μέσω του προσωπικού της λογαριασμού- δοκιμάζει μια ποικιλία καλλυντικών, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα στο κοινό της κάποιες τεχνικές βαψίματος.
Στο τέλος του βίντεο, η κοπέλα καλεί τους viewers της (που πολλές φορές ο αριθμός τους ξεπερνάει αυτόν του εκατομμυρίου) να αγοράσουν τα συγκεκριμένα καλλυντικά, προκειμένου να αποκτήσουν το ίδιο αισθητικό αποτέλεσμα με αυτό που μόλις παρακολούθησαν. Όταν η προτροπή αυτή, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ της YouTuber και μιας επώνυμης μάρκας, τότε σε καλωσορίζουμε στον κόσμο του influencer marketing.
Real Example 1: Η Φαίη Σ. προωθεί/προτείνει επώνυμη κρέμα ομορφιάς στο κοινό της, σε βίντεο με beauty tips.
Το Influence marketing λοιπόν είναι μια μορφή marketing που εστιάζει σε συγκεκριμένους ανθρώπους-κλειδιά, των οποίων οι απόψεις μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών.
Αν λάβουμε υπόψη ότι το 51% των marketer, πιστεύει ότι αποκτά καλύτερους πελάτες μέσω του influencer marketing, αυτό αποτελεί αναμφισβήτητα ένα στοιχείο που πρέπει να αξιοποιηθεί σε κάθε κλάδο. Το να βρεις και να προσεγγίσεις όμως τους κατάλληλους influencers, με την μεγαλύτερη επιρροή προς το κοινό, αποτελεί ένα δύσκολο επίτευγμα.
Επομένως, ποιο είναι το σημείο απ’ όπου πρέπει να ξεκινήσεις;
Εάν ο στόχος σου είναι να εμβαθύνεις στο influencer marketing, παρακάτω θα βρεις μια λίστα με τακτικές που θα σε βοηθήσουν να ανακαλύψεις τους σωστούς influencers για το brand σου και να τους κερδίσεις.
1. Καθορισμός Στόχων στο Influencer Marketing
Όπως και σε οποιαδήποτε άλλη στρατηγική marketing, ο καθορισμός KPIs σε σύγκριση με τα αποτελέσματα, θα μας επιτρέψει να κατανοήσουμε το τι δουλεύει και τι όχι. Στο influencer marketing, θα πρέπει να ορίσεις εσύ τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογήσεις την επιτυχία και συγκεκριμένα το τι είναι αυτό που θέλεις να συμβεί ως αποτέλεσμα της καμπάνιας;
- Περισσότερη επισκεψιμότητα;
- Περισσότερα leads;
- Μεγαλύτερο brand awareness;
Έτσι, η επιλογή των σωστών influencers βασίζεται στο ποιος μπορεί να σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Τις περισσότερες φορές, επιλέγουμε influencers βασιζόμενοι αποκλειστικά και μόνο στην απήχηση που έχουν στο κοινό -και αυτό είναι λογικό. Ωστόσο, θα πρέπει επίσης να συνεργαστείς με έναν influencer, ο οποίος θα διαθέτει κάποια δυνατά χαρακτηριστικά, που θα είναι ευθυγραμμισμένα με τη καμπάνια σου. Εάν ενδιαφέρεσαι να πετύχεις brand awareness, ψάξε για έναν influencer με μεγάλο σε αριθμό κοινό, αλλά εάν θες να στοχεύσεις σε leads, απευθύνσου σε κάποιον με μεγάλο lead engagement.
2. Καταγραφή και Επιλογή Influencers
Αφού καθορίσεις τους στόχους σου, η ανάπτυξη και καταγραφή των κριτηρίων για την επιλογή του κατάλληλου influencer, θα σε βοηθήσουν να οργανώσεις και να εξαλείψεις όσους κρίνονται ακατάλληλοι για τη συγκεκριμένη καμπάνια, ή για το brand σου.
Παρακάτω θα διαβάσεις 4 τρόπους που μπορείς να ορίσεις τα κριτήρια αυτά:
Μέγεθος & Απήχηση Κοινού:
Όπως αναφέραμε, αν και η απήχηση δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός δείκτης που επηρεάζει την απόφασή σου για την επιλογή ενός influencer, εξακολουθεί να αποτελεί ένα σημαντικό κριτήριο.
Για παράδειγμα, ένας πελάτης που επιθυμεί να συμμετάσχει σε ένα case study του brand σου, αυτό δεν τον κάνει έναν αξιόλογο influencer, ικανό για να μεταφέρει την γνώμη του προς ένα περιορισμένο κοινό. Εάν οι influencers δεν είναι ενεργοί στα social media, δεν δημιουργούν περιεχόμενο ή δεν καθιστούν τον εαυτό τους ως «expert» στη συνείδηση του κοινού, πιθανότατα να μην κάνουν πολλά για το brand σου, κυρίως από την άποψη του awareness.
Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Buzzsumo, μπορούν να σου δώσουν πολύτιμα insights για την απήχηση που έχουν συγκεκριμένοι influencers, καθώς και να σε βοηθήσουν να εντοπίσεις πιθανούς influencers κατηγοριοποιημένους ανά λέξεις-κλειδιά ή κλάδους. Η υπηρεσία αυτή διατίθεται δωρεάν, με περιορισμένες ωστόσο δυνατότητες.
Δημογραφικά Στοιχεία:
Εδώ, δεν μιλάμε μόνο για τα δημογραφικά στοιχεία των ίδιων των influencers, αλλά για εκείνα του κοινού τους. Εν τέλη, το κοινό είναι αυτό που απευθύνεσαι και θα αποτελέσει τον τελικό λήπτη του μηνύματος σου.
Για παράδειγμα, εάν ο influencer σου είναι γυναίκα, 30 χρονών, ζει στην Αθήνα, αγαπάει τη μόδα και τον χώρο του fashion, είναι εμφανίσιμη, το κοινό της έχει μέσο όρο ηλικίας 26 και εσύ εμπορεύεσαι προϊόντα αισθητικής, τότε, ίσως η επιλογή σου ήταν η βέλτιστη.
Ωστόσο, εάν θες να στοχεύσεις τοπικά σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, θα πρέπει να λάβεις υπόψη στα κριτήρια για την επιλογή σου, την τοποθεσία όπου στοχεύει ο influencer.
Voice, Brand & Culture:
Ο τρόπος που επικοινωνεί ο influencer με το κοινό του, θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τον τρόπο που επικοινωνείς εσύ και το brand σου με τους καταναλωτές. Είναι σημαντικό ότι το μήνυμα που λαμβάνει το κοινό από τον influencer, συμβαδίζει με αυτό που λαμβάνει από το brand σου.
Για παράδειγμα, αν ο influencer χρησιμοποιεί την «αργκό» γλώσσα, ντύνεται casual, θεωρείται «παιδί της πιάτσας» και εσύ τον επιλέξεις για μια καμπάνια που απευθύνεται σε ένα συντηρητικό κοινό (π.χ. άντρες που ενδιαφέρονται για κουστούμια) πιθανόν η στρατηγική σου να αποτύχει. Γιατί; Διότι τα μηνύματα που λαμβάνει το κοινό, μεταξύ του influencer και του brand σου, είναι 2 εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Επομένως, είναι αρκετά σημαντικό να ακολουθείς μια κοινή γραμμή, επιλέγοντας influencers που έχουν παρόμοια φωνή, τόνο και κουλτούρα με αυτή που έχει το κοινό που θες να στοχεύσεις.
Με την ίδια λογική, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το περιεχόμενο που παράγουν οι influencers είναι τόσο ποιοτικό όσο αυτό που θα παρήγαγες εσύ. Εάν το περιεχόμενο δεν καλύπτει τα standards σου, είναι καλύτερο να προχωρήσεις σε έναν influencer που μπορεί να τα καλύψει.
Το Αντάλλαγμα που Προσφέρεις:
Αν δεν μπορείς να προσφέρεις κάτι ως αντάλλαγμα στον influencer, τότε θα δεν υπάρχει λόγος για τον ίδιο για να συνεργαστεί μαζί σου, ακόμα και αν έχει χρησιμοποιήσει το προϊόν ή την υπηρεσία σου στο παρελθόν.
Το influence marketing ακολουθεί την λογική «τράβα με να σε τραβώ…». Οι περισσότεροι influencers θέλουν κάτι ως αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες τους και θα πρέπει να είσαι σε θέση να τους το προσφέρεις.
Αν διαπιστώσεις ότι δεν έχεις τίποτα να προσφέρεις ως αντάλλαγμα, ενδεχομένως να μην είναι οι κατάλληλοι για συνεργασία. Δεν είναι απαραίτητη πάντα η χρηματική αμοιβή, υπάρχουν τόσα πράγματα που μπορείς να προσφέρεις, όπως ένα δωρεάν ταξίδι ή εκπτωτικά κουπόνια.
3. Ποια Είναι η Ιστορία Σου;
Εάν ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζεις Influencers αποτελείται από κοινότυπα e-mails, σταμάτα το άμεσα!
Χρειάζεται να τους πεις μια «ιστορία», ή αλλιώς, storytelling! Μια ιστορία που θα ενθουσιάσει, θα προβάλλει τα οφέλη μιας συνεργασίας μαζί σου και θα κεντρίσει το ενδιαφέρον προς το brand σου.
Ακόμη και αν έχεις μια ιδέα για το ποιο θες να είναι το επίκεντρο της marketing στρατηγικής σου, θα πρέπει να προάγεις το μήνυμα αυτό με έναν τρόπο που θα χτίσει εμπιστοσύνη και θα προσδώσει αξία στο προϊόν/υπηρεσία σου.
Αυτό που θα πρέπει να αποφύγεις όταν ξεκινήσεις την συνεργασία με έναν influencer, είναι να του υπαγορέψεις κατά γράμμα το μήνυμα που θες να περάσει στο κοινό του, σαν παιδί που διαβάζει ποίημα σε σχολική γιορτή. Η καλύτερη τακτική είναι να συζητήσεις μαζί του τα οφέλη που θα έχει το κοινό του από το brand σου και να τον αφήσεις να τα επεξεργαστεί, συζητώντας ξανά το τελικό πλάνο. Έτσι, ο influencer θα καταλάβει τη σημασία του να συνεργαστεί μαζί σου και την αξία που προσδίδει αυτό στο κοινό του όσο και στον ίδιο. Χαρούμενο κοινό=χαρούμενος influencer.
4. Χτίσε μια Βάση Δεδομένων με Influencers Βασισμένη σε Έρευνα
Έχεις θέσει τα θεμέλια των στόχων σου, έχεις προσδιορίσει τα κριτήρια για την επιλογή influencers και έχεις μια συναρπαστική ιστορία για να τους προσεγγίσεις.
Τώρα είσαι έτοιμος για την κατασκευή μιας βάσης δεδομένων με influencers.
Αυτή είναι μακράν η πιο χρονοβόρα διαδικασία, διότι επιλέγεις influencers με τυχαίο τρόπο. Θα πρέπει να ερευνήσεις το είδος του περιεχομένου που παράγουν, να διαπιστώσεις αν ήδη προωθούν ανταγωνιστές σου, αν έχουν κάποια χρέωση για το κοινό τους και φυσικά να κατανοήσεις τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν.
Δες μερικά κορυφαία εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για τη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων, καθώς και για να ερευνήσεις νέους influencers:
Buzzsumo – Όπως προαναφέραμε, αυτό είναι αγαπημένο εργαλεία για έρευνα περιεχομένου αλλά και για influencers. Η free έκδοση παρέχει αρκετές δυνατότητες για να συγκεντρώσεις μερικά στοιχεία, αλλά θα μείνεις τόσο ικανοποιημένος, που θα θες να προχωρήσεις στην paid.
Keyhole – Το Keyhole, στην free έκδοση, σου επιτρέπει να αναζητείς και να παρακολουθείς hashtags σε πραγματικό. Το εργαλείο αυτό κρύβει πραγματικά πολλές δυνατότητες, επομένως, αφιέρωσε λίγο χρόνο για να μάθεις περισσότερα σχετικά με χαρακτηριστικά όπως η παρακολούθηση ανταγωνιστών, δημογραφικά στοιχεία και influencer tracking.
Brandwatch – Η πλατφόρμα αυτή περιέχει μια βάση δεδομένων με 200 εκατομμύρια χρήστες του Twitter. Μπορείς να αναγνωρίσεις και να αλληλεπιδράσεις με τους σωστούς ανθρώπους και να κατανοήσεις τα δίκτυα και το κοινό που ασκούν επιρροή.
Linkdex – Αυτή είναι μια πλατφόρμα ανάλυσης SEO, αλλά η δυνατότητα για εύρεση bloggers είναι εξαιρετική και θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις influencers του κλάδου σου. Μπορείς εύκολα να κάνεις δημόσιες σχέσεις και να προβάλλεις τα SEO projects σου.
Τι πρέπει να κρατήσεις
Το influence marketing μπορεί να προσθέσει τεράστια αξία στο περιεχόμενο και στην Inbound marketing στρατηγική σου, εάν γίνει σωστά, ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα. Αποτελεί ακόμη ένα πολύ ενδιαφέρον είδος στρατηγικής, που ποτέ δεν βαριέσαι.
Επίσης, το influence marketing αποτελεί μια από τις πιο χρονοβόρες διαδικασίες που μπορείς να ξεκινήσεις, ωστόσο, το ROI και η αξία που προσδίδει σε ένα προϊόν μπορεί να είναι ανεκτίμητη.
Πηγή: grow-digital.gr
Kατηγορίες
Πρόσφατα Άρθρα
-
Απελευθερώστε Τη δυναμική Του Μάρκετινγκ Σας: 7 Δημιουργικοί Τρόποι Για Να Εκμεταλλευτείτε Τα Κοινωνικά Δίκτυα
08 Μαρ, 2024
-
Αποκάλυψη Της Τέχνης Του SEO: Ένας Ολοκληρωμένος Οδηγός Για Την Ανακάλυψη Των Κερδοφόρων Λέξεων-Κλειδιών
20 Νοέ, 2023
-
Επαναστατώντας το SEO με το ChatGPT: Μια Ματιά στις Τελευταίες Καινοτομίες της OpenAI
18 Αυγ, 2023
-
Συμβουλές Για Τη Βελτίωση Των Μετατροπών Σελίδων Μέσω Βίντεο Και Μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
02 Αυγ, 2023
-
Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης, ή SEO
08 Μαρ, 2023