Ακούμε όλοι συνεχώς πως τίποτα δεν μένει ίδιο.
Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει.
Η τεχνολογία επίσης αλλάζει και καινούρια πράγματα εμφανίζονται για να κάνουν τις ζωές μας ευκολότερες (ή και δυσκολότερες).
Βεβαίως όλα τα παραπάνω ισχύουν.
Όμως οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ – αυτές που ίσχυαν πριν 50 χρόνια – ισχύουν και σήμερα – και εάν μπορούμε να κάνουμε μια πρόβλεψη – θα ισχύουν και για τα επόμενα 50 χρόνια!
Αυτό που αλλάζει κάθε φορά είναι οι τακτικές και τα εργαλεία.
Οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ παραμένουν σταθερές.
Παλιότερα, για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις για να επικοινωνήσουν με την αγορά τους, χρησιμοποιούσαν το telex (μπορεί κάποιοι να το θυμούνται) ή έστελναν επιστολές με το ταχυδρομείο ή διαφημιστικά φυλλάδια με Fax.
Σήμερα οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το email, τα social media και το internet.
Αύριο μπορεί να χρησιμοποιούν κάτι άλλο.
Ότι δούλευε στο παρελθόν – για τον εντοπισμό της σωστής αγοράς, του προφίλ του πιθανού πελάτη, των προβλημάτων που θέλει να λύσει, τους πραγματικούς λόγους που χρειάζεται το προϊόν ή την υπηρεσία μας και για το πως μπορούμε να τον βοηθήσουμε να καλύψει μια συγκεκριμένη ανάγκη ή επιθυμία – παραμένουν τόσο επίκαιρα όσο και πριν από 5 , 20 ή 50 χρόνια! Δεν έχουν αλλάξει – και αυτός είναι ο πυρήνας το Μάρκετινγκ.
Οι επιχειρήσεις σήμερα δυσκολεύονται στο Μάρκετινγκ και δεν έχουν αποτελέσματα από τις ενέργειες που κάνουν γιατί επικεντρώνονται στις τακτικές και τα “εργαλεία” – ξεχνώντας (ή δίνοντας μικρή σημασία) στον “πυρήνα” του Μάρκετινγκ που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
Γιατί όμως αυτές οι βασικές αρχές δεν αλλάζουν;
Μια απλή απάντηση που μπορούμε να δώσουμε είναι ότι πρώτα υπήρχαν οι ανάγκες και επιθυμίες από τον άνθρωπο και μετά βγήκε το Μάρκετινγκ. Και αυτό δεν αλλάζει.
Και το πόσο πολύ δεν αλλάζει ο «πυρήνας» του Μάρκετινγκ το βλέπουμε χαρακτηριστικά στην κλασική διαφήμιση (photo πάνω δεξιά) του εκδοτικού οίκου McGraw-Hill “Man in the chair” όπου γράφει:
Δεν ξέρω ποιος είσαι
Δεν ξέρω την εταιρεία σου
Δεν ξέρω τα προϊόντα της εταιρείας σου
Δεν ξέρω τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία σου
Δεν ξέρω τους πελάτες της εταιρείας σου
Δεν ξέρω τα αποτελέσματα της εταιρείας σου
Δεν ξέρω την φήμη της εταιρείας σου
Τώρα, τι ακριβώς ήθελες να μου πουλήσεις;
Ξέρετε πότε δημοσιεύθηκε αυτή η διαφήμιση;
Το 1950.
Και το ερώτημα είναι, τι από τα παραπάνω έχει αλλάξει σήμερα (για το πως σκέφτονται οι άνθρωποι πριν αγοράσουν);
Προσωπικά θεωρούμε – Τίποτα δεν έχει αλλάξει.
Ο πελάτης σας όταν πηγαίνετε να του πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας – αυτά έχει στο μυαλό του και αυτά είναι τα ζητήματα που θα πρέπει να λύνει το Μάρκετινγκ που κάνετε είτε χρησιμοποιείτε επιστολές είτε κάνετε καμπάνιες στο Facebook.
Το επόμενο βήμα
Δείτε την μεγάλη εικόνα. Σκεφτείτε ένα-ένα τα παραπάνω και μετά βρείτε τις τακτικές και τα μέσα που θα χρησιμοποιήσετε.
Επικεντρωθείτε στον πελάτη, στα προβλήματα, τις επιθυμίες και λύσεις που αναζητά – και που θα κάνουν την ζωή του καλύτερη!
Ξεκινήστε με αυτό και όχι «που θα διαφημιστείτε»!
Όταν τα βρείτε αυτά θα είναι εύκολο να εντοπίσετε ποιες τακτικές και μέσα προβολής θα χρησιμοποιήσετε.
Πηγή: epixeirein
Kατηγορίες
Πρόσφατα Άρθρα
-
Απελευθερώστε Τη δυναμική Του Μάρκετινγκ Σας: 7 Δημιουργικοί Τρόποι Για Να Εκμεταλλευτείτε Τα Κοινωνικά Δίκτυα
08 Μαρ, 2024
-
Αποκάλυψη Της Τέχνης Του SEO: Ένας Ολοκληρωμένος Οδηγός Για Την Ανακάλυψη Των Κερδοφόρων Λέξεων-Κλειδιών
20 Νοέ, 2023
-
Επαναστατώντας το SEO με το ChatGPT: Μια Ματιά στις Τελευταίες Καινοτομίες της OpenAI
18 Αυγ, 2023
-
Συμβουλές Για Τη Βελτίωση Των Μετατροπών Σελίδων Μέσω Βίντεο Και Μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
02 Αυγ, 2023
-
Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης, ή SEO
08 Μαρ, 2023