Το να δεις έναν ανταγωνιστή σου στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων στην Google για το brand name σου δεν είναι και ότι καλύτερο. Εάν αυτό συμβεί και σε εσένα, δες τι επιλογές έχεις!
Πολλοί διαφημιζόμενοι θεωρούν ότι το να bid-άρουν σε όρους ανταγωνιστών τους αποτελεί ένα easy-win, ειδικά όταν δεν υπάρχει ζήτημα trademark από την πλευρά του ανταγωνιστή.
Ούτως ή άλλως, οι δυνητικοί αυτοί χρήστες συνθέτουν ένα ώριμο καταναλωτικό κοινό, το οποίο ίσως και να μπορεί να εξελιχθεί σε δική σου πελατεία.
Αν αφήσουμε στην άκρη το αν είναι ορθό ή λάθος, η Google (και άλλες μηχανές αναζήτησης) επιτρέπει στους ανταγωνιστές να στοχεύουν ο ένας στα branded terms του άλλου.
Αυτό σημαίνει τεχνικά ότι οι ανταγωνιστές σου θα μπορούσαν (αν κρατήσουν για πάντα αυτή την πρακτική) να «κλέβουν» σημαντικό μέρος της επισκεψιμότητάς σου αλλά και πωλήσεις.
Έτσι, αν είσαι από εκείνους που βλέπουν τους ανταγωνιστές τους να “παίζουν” πάνω τους στο Google AdWords, τι μπορείς να κάνεις;
Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν αρκετές επιλογές που μπορείς να κάνεις, και εάν τις κάνεις, μπορεί είτε να σταματήσει η στόχευση πάνω στο brand name σου, ή να το κάνεις πιο δύσκολο γι’ αυτούς ώστε να συνεχίσουν να σε στοχεύουν!
Δες τι πρέπει να κάνεις, με μια προτεινόμενη σειρά δράσης:
1. Χτύπησέ τους με όπλο το δικό σου Brand name
Αν δεν παίζεις ήδη στο δικό σου brand name, έχεις έναν πολύ καλό λόγο για να ξεκινήσεις (και όχι μόνο στην Google, αλλά και σε άλλες μηχανές αναζήτησης).
Πάρε πίσω τον έλεγχο του τι βλέπουν οι δυνητικοί σου πελάτες όταν αναζητούν το brand name σου, όπου και να αναζητούν.
Το να κερδίσεις τον ανταγωνισμό σου στη δική σου “έδρα”, δεν θα αποτελέσει πρόβλημα.
Θα πρέπει να είσαι σε θέση να διεκδικήσεις την πρώτη θέση σε branded όρους αναζήτησης, και να πετύχεις quality score 9-10.
Ως αποτέλεσμα, το cost-per-click θα είναι πολύ χαμηλότερο από ότι στους ανταγωνιστές σου, συνήθως πολύ φθηνό, και με τη συμμετοχή σου πλέον στη δημοπρασία, το CPC τους θα αυξηθεί σημαντικά (ίσως και ασύμφορα).
Εάν δεν πετυχαίνεις quality score 9 με 10, η βελτίωση του quality score θα πρέπει να είναι η βασική προτεραιότητά σου.
Έτσι, θα μειώσεις το CPC σου, και είναι κάτι που μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα. Σε κάθε περίπτωση, τι θα μπορούσε να είναι πιο σχετικό από το brand name σου;
Ένα υψηλό quality score θα εξασφαλίσει ότι θα εμφανίζεσαι στην πρώτη θέση συνεχώς, με 100% search impression share, διασφαλίζοντας ότι κερδίζεις στους όρους που είναι σχετικοί με το brand σου.
Δες, για παράδειγμα, πώς η Ralph Lauren κυριαρχεί στις διαφημίσεις που εμφανίζονται για το brand name της, ενώ η Wrike παίρνει την πρώτη θέση του Trello.
2. Καταγγελία για χρήση trademark
Αν έχεις κατοχυρώσει το brand name σου στην Google και ο ανταγωνισμός σου το χρησιμοποιεί στο κείμενο των διαφημίσεων του, μπορείς να υποβάλεις μια καταγγελία σχετικά με το trademark, με την Google να απορρίπτει τις διαφημίσεις αυτές.
Εάν έχουν εξουσιοδοτηθεί, τα agencies μπορούν να εκτελέσουν την παραπάνω ενέργεια για λογαριασμού του πελάτη τους.
Αν οι ανταγωνιστές σου χρησιμοποιούν το δικό σου brand name στο κείμενο των διαφημίσεών τους, ή το χρησιμοποιήσουν αφότου έχεις κατοχυρώσει το brand name σου, οι διαφημίσεις τους θα ακυρωθούν. Τελικό αποτέλεσμα θα είναι η μείωση του quality score των διαφημίσεών τους και η σημαντική αύξηση του CPC.
3. Άμεση επικοινωνία με τους ανταγωνιστές σου
Ένας ακόμη τρόπος είναι να επικοινωνήσεις απευθείας με τους ανταγωνιστές σου και να τους ζητήσεις να σταματήσουν να διαφημίζονται πάνω στο brand name σου -κάτι που δεν αποδίδει πάντα.
Το χειρότερο αποτέλεσμα σε αυτή την περίπτωση είναι να σε αγνοήσουν, και να συνεχίσουν κανονικά τη διαφήμιση.
Ωστόσο, σίγουρα αξίζει να δοκιμάσεις, ποτέ δεν ξέρεις, ίσως να εκπλαγείς με το αποτέλεσμα.
Αυτή η πρακτική έχει εφαρμογή τόσο σε μεγάλους οργανισμού του ίδιου κλάδου (π.χ. fashion), όσο και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Δες ένα παράδειγμα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα τέτοιο email:
Καλησπέρα σας,
Είμαι ο «τάδε», Chief Marketing Officer της εταιρείας «τάδε»,
Θα ήθελα να γνωρίζω αν μπορείτε να αποσύρετε τις AdWords διαφημίσεις σας οι οποίες στοχεύουν πάνω στο brand name μας (δείτε εικόνα επισυναπτόμενη). Θα ήταν κρίμα να πρέπει να στοχεύουμε ο ένας πάνω στο brand name του άλλου για να φέρουμε επισκεψιμότητα στις σελίδες μας.
Παρακαλώ ενημερώστε μας αν συμφωνείτε με αυτό το αίτημα.
Να έχετε μια καλή ημέρα,
Με εκτίμηση,
4. Στόχευσε στο brand name τους
Αυτή είναι η τελευταία επιλογή, και για αρκετούς ίσως αποτελεί την έσχατη λύση.
Η επιλογή του να στοχεύσεις και εσύ με τη σειρά σου πάνω στα brand names των ανταγωνιστών σου ίσως αποβεί ασύμφορη.
Στην καλύτερη περίπτωση, τους ενθαρρύνει να καταργήσουν τις διαφημίσεις που στοχεύουν πάνω σου, και έτσι να λήξουν όλα καλώς.
Ωστόσο, το πιο πιθανό αποτέλεσμα είναι να ξεκινήσεις έναν “bidding war”, με αυξημένα CPCs σε κάθε πλευρά, καθώς και τα δυο μέρη θα προσπαθούν να ελέγξουν τα terms του άλλου, αλλά σε όφελος κανενός εκτός της Google. Η οποία, αγαπάει αυτή την κατάληξη, think why!
Αν η προσέγγιση μέσω email αγνοηθεί, ίσως αξίζει να ξεκινήσεις τη διαφήμιση πάνω στα branded terms του αντιπάλου σου, και τότε να επικοινωνήσεις ξανά, έχοντας αυτή τη φορά στοιχεία στα χέρια σου για το πώς επιβαρύνεστε και οι δυο οικονομικά.
Οι ανταγωνιστές σου, με αυτό τον τρόπο, θα παρατηρήσουν την αύξηση στο CPC, καθώς στοχεύσεις το brand name τους.
Κλείνοντας
Η στόχευση μεταξύ ανταγωνιστών είναι επιτρεπτή, και καθ’ όλα νόμιμη. Ωστόσο, αν συμβεί σε σένα, υπάρχουν επιλογές που μπορείς να πάρεις για να ελαχιστοποιήσεις, αν όχι να αφαιρέσεις, το ρίσκο αυτό.
Πρώτον, βεβαιώσου ότι κυριαρχείς στο διαφημιστικό χώρο σε branded terms, πριν κάνεις μια συζήτηση με τον ανταγωνιστή σου. Είναι προς το συμφέρον και των δύο μερών να αποφευχθεί η εξωστρέφεια των ανταγωνιστικών διαφημίσεων σε branded terms.
Πηγή: grow-digital.gr