Συνήθως στη χώρα μας, όταν λέμε “BIG 4” εννοούμε είτε τους 4 μεγάλους του ελληνικού ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος είτε τις 4 συστημικές τράπεζες. Όμως, με το άρθρο αυτό, θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε ένα διαφορετικό BIG 4: τους 4 βασικούς πυλώνες ενός επιτυχημένου franchisee marketing plan. Είστε λοιπόν έτοιμοι να αναπτύξετε την επιχείρησή σας μέσω franchise; Πάρτε μια… βαθιά ανάσα και διαβάστε πώς!
ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ ΤΟ BUDGET!
Δεν κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας, όμως πολλές φορές όταν ετοιμάζουμε το marketing plan μας, “ξεχνιόμαστε”, όπως μας συμβαίνει κάποιες φορές όταν αγοράζουμε αυτοκίνητο. Παρασυρόμαστε από τα διάφορα… έξτρα και εντέλει καταλήγουμε σε κάποιο σούπερ μοντέλο αυτοκινήτου που είναι πάνω από τις οικονομικές μας δυνάμεις.
Το πρώτο βήμα λοιπόν είναι να ορίσετε το budget σας. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Ότι πρέπει να βρείτε τη χρυσή τομή μεταξύ των στόχων σας και των κεφαλαίων που έχετε στη διάθεσή σας. Ο πιο απλός τρόπος για να το πετύχετε είναι να αρχίσετε ορίζοντας τη μακροπρόθεσμη στρατηγική σας.
Τι ακριβώς επιθυμείτε να έχετε πετύχει, ας πούμε, σε ένα παράθυρο 5 ετών; Ρευστότητα; Brand value; Ίσως ακόμη και έξοδο; Αφού το αποφασίσετε και κάνετε τους υπολογισμούς σας (για παράδειγμα “θέλω σε 5 χρόνια 100 franchisees με 6.000 € royalties το χρόνο”), δουλέψτε προς τα πίσω! Ορίστε πόσους franchisee θα θέλατε για τον πρώτο χρόνο και κάνετε τον υπολογισμό σας με ένα υποθετικό κόστος ανά franchisee.
Τι συμβαίνει λοιπόν εάν μετά την ανάλυσή σας, το… ταμείο για το budget είναι μείον; Υπάρχουν διάφορα σενάρια! Μπορείτε να μειώσετε, για παράδειγμα των αριθμό των franchisee που θα θέλατε για τον πρώτο χρόνο. Μήπως αντί για 10, είναι καλύτερο να αρχίσετε με 6; Ή εναλλακτικά, θα μπορούσατε να επεκτείνετε σε βάθος χρόνου τους στόχους σας. Μήπως η εποχή που θα “πουλήσετε” και θα βγείτε σε πρόωρη σύνταξη δεν είναι σε 5 χρόνια, αλλά σε 8;
ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΣΑΣ!
Ψυχολογικά, όλοι μας νιώθουμε κάποιες φορές ότι η ισχύς είναι στους αριθμούς. Όμως, είστε σίγουροι ότι θέλετε να απευθυνθείτε για το franchise ατμισμού σας στους υπερήλικες κατοίκους του ορεινού χωριού σας;
Το πρόβλημα με ένα εκτεταμένο ακροατήριο franchise είναι απλό: θα χρειαστείτε ένα πολύ γενικό μήνυμα για να φτάσετε στα αυτιά όλων, κάτι που σημαίνει σχεδόν σίγουρα ότι θα φτάσετε στην καρδιά λίγων! Είναι προτιμότερο να περιορίσετε το ακροατήριό σας, κάνοντας μία ενδελεχή έρευνα για τους δυνητικούς σας franchisee, κάτι στο οποίο μπορούν να σας βοηθήσουν σύμβουλοι επιχειρήσεων.
MARKETING IS KING!
Όσο καλές και εάν είναι οι προθέσεις σας, όσο πολύ και εάν εργάζεστε την ημέρα ή την εβδομάδα, όσο καλό word of mouth και αν έχετε, δεν θα φτάσετε κάπου χωρίς τις σωστές ενέργειες marketing. Τι είδους όμως marketing και σε ποιο βαθμό; Εξαρτάται από το πού δραστηριοποιείστε και σε ποιους απευθύνεστε.
Φυσικά, υπάρχουν κάποια έξοδα marketing που ίσως να μην είναι δυνατόν να επωμισθείτε τουλάχιστον εξαρχής. Ίσως είναι καλύτερο να μην ξεκινήσετε με την πασίγνωστη παρουσιάστρια ή ηθοποιό που έχετε φανταστεί ως brand ambassador και η οποία θα καταναλώσει όλο το marketing budget σας! Και εδώ είναι σημαντικό να αντιληφθείτε τι πραγματικά χρειάζεστε.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ TIMING
Ο τέταρτος πυλώνας ενός επιτυχημένου franchise marketing plan είναι το σωστό timing. Εάν είχατε μία αλυσίδα με νηστίσιμα εδέσματα, φανταστείτε ότι θα κάνατε σχεδόν το 95% των ετήσιων πωλήσεών σας μέσα σε 40 μέρες! Δραστηριοποιηθείτε λοιπόν τη στιγμή που πρέπει και ξοδέψτε το budget σας σοφά και χωρίς άγχος.
Διαχειριστείτε τα σωστά αυτούς τους πυλώνες και σε συνδυασμό με την προσωπική σας εργασία και το ταλέντο σας, θα μπορέσετε να δείτε το δίκτυό σας franchise να επεκτείνεται σταθερά και ανοδικά.
Πηγή: Marketing Consultant