Κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε για την επιχείρησή σας, επενδύετε σε υποδομές και γνώσεις, κάνετε ενέργειες μάρκετινγκ αλλά και πάλι νιώθετε πως η απήχηση που έχετε στο κοινό που απευθύνεστε, δεν είναι η αναμενόμενη. Αλήθεια, έχετε σκεφθεί ποτέ πως ίσως το πρόβλημα να εντοπίζεται στη βασική επικοινωνία της επιχείρησής σας; Με απλά λόγια, μπορείτε να εξηγήσετε σε έναν άνθρωπο, τι δουλειά κάνετε;
Από μικρό… μαθαίνεις την αλήθεια!
Το να επικοινωνήσετε την επιχείρησή σας σε ανθρώπους του χώρου σας ή σε ανθρώπους που λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος γνωρίζουν το τι ακριβώς προσφέρετε, είναι εύκολο. Έχετε όμως προσπαθήσει να περιγράψετε σε ένα παιδί ή έναν ηλικιωμένο, το τι ακριβώς προσφέρει η επιχείρησή σας; Μη γελάτε! Αυτό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τεστ για τον αν, το είδος, το αντικείμενο, η φιλοσοφία και γενικότερα το τι ακριβώς κάνετε, γίνεται ευκόλως κατανοητό από όλους! Αν δεν μπορείτε με απλά λόγια να περιγράψετε σε ένα παιδί ή σε έναν άνθρωπο μίας κάποιας ηλικίας, ποιο είναι το επάγγελμά σας και κατ’ επέκταση το αντικείμενο της επιχείρησής σας, τότε μάλλον χρησιμοποιείτε λάθος γλώσσα επικοινωνίας. Δυστυχώς αυτή η λάθος γλώσσα είναι σίγουρο πως αγγίζει και πολλούς άλλους ανθρώπους και εν δυνάμει πελάτες σας! Μάθετε να μιλάτε απλά και να επικοινωνείτε χωρίς περίπλοκες ορολογίες και κώδικες που μόνο οι γνώστες του αντικειμένου σας, μπορούν να κατανοήσουν.
Το προσωπικό σας… γνωρίζει που εργάζεται;
Ίσως κάποτε η απάντηση στο ερώτημα «τι δουλειά κάνεις;», να ήταν απλή. Στις μέρες μας, σχεδόν όλες οι δουλειές έχουν αποκτήσει τέτοια πολυπλοκότητα, ώστε φαντάζει δύσκολο να δοθεί μια μονολεκτική απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Ωστόσο, αυτή η πολυπλοκότητα δεν πρέπει να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τις επιχειρήσεις που έχουν ένα μεγάλο εύρος προσφερομένων υπηρεσιών, ώστε να αφιερώσουν χρόνο και προσπάθεια και να κωδικοποιήσουν επικοινωνιακά το αντικείμενό τους. Έχω υπάρξει μάρτυρας σε συζήτηση, όπου υπάλληλος εταιρείας, ερωτώμενος από κάποιον τρίτο για το επάγγελμά του, απάντησε: «Digital marketing, αλλά παράλληλα σχεδιάζουμε και ιστοσελίδες, λογότυπα κτλ». Το κτλ περιλαμβάνεται στην απάντησή του! Γιατί; Γιατί πολύ απλά η εταιρεία που εργάζεται, δε φρόντισε να τον ενημερώσει για τον τρόπο με τον οποίο θα επικοινωνεί τις υπηρεσίες που προσφέρει ο ίδιος και επί της ουσίας, η ίδια η επιχείρηση! Αυτό το πρόβλημα υπάρχει σε πολλές επιχειρήσεις που δεν έχουν κωδικοποιήσει επιτυχώς τις υπηρεσίες που προσφέρουν, ώστε με απλές και σαφείς λέξεις να μπορεί ο κάθε υπάλληλος να επικοινωνήσει το αντικείμενο και τις υπηρεσίες της εταιρείας που εργάζεται.
Σταματήστε τους πειραματισμούς!
Το να διαγνώσετε πως η επιχείρησή σας, έχει κάποια επικοινωνιακά προβλήματα, είναι και το πρώτο βήμα για να τα διορθώσετε. Περιμένετε λίγο! Όταν λέω να τα διορθώσετε, δεν εννοώ εσείς ο ίδιος, αλλά ο επαγγελματίας που θα αναλάβει τη συγκεκριμένη εργασία. Είναι σύνηθες χαρακτηριστικό του επιχειρηματία να θεωρεί πως μπορεί να τα κάνει όλα μόνος του, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι καλύτερα να εμπιστευθείτε έναν εξωτερικό συνεργάτη και αυτό το λέω για τον εξής απλούστατο λόγο. Αν επιλέξετε το δρόμο του να διορθώσετε τα επικοινωνιακά σας λάθη μόνοι σας, τότε με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγηθείτε στο να δοκιμάζετε τα νέα σας επικοινωνιακά μηνύματα απευθείας στους πελάτες σας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οι επικοινωνιακοί πειραματισμοί μίας επιχείρησης απευθείας στο κοινό που απευθύνεται, συνήθως οδηγούν στο σχηματισμό μιας νέας άσχημης επικοινωνιακής εικόνας ή και περισσότερων, καθώς μέχρι να κατασταλάξετε στο πως πρέπει να επικοινωνείτε σωστά την επιχείρησή σας, είναι σίγουρος πως θα κάνετε συνεχείς δοκιμές! Βρείτε και εμπιστευθείτε τον κατάλληλο συνεργάτη ο οποίος θα θέσει εξαρχής τις σωστές επικοινωνιακές βάσεις που θα επιτρέψουν στους ενεργούς και εν δυνάμει πελάτες σας, να καταλάβουν εύκολα όλο το εύρος των υπηρεσιών και των προϊόντων που προσφέρετε!
Πηγή: Marketing Consultant