Ίσως κάποτε να αποτελούσε μεγάλο γεγονός το να γίνεται ένας διάσημος το «πρόσωπο” μίας εταιρείας, επικοινωνώντας και προωθώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Στις μέρες μας κάτι τέτοιο δεν προκαλεί καμία απολύτως έκπληξη, καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αποφασίζουν να επενδύσουν σε προσωπικότητες ευρέως αναγνωρίσιμες από το κοινό ή με πιο απλά λόγια σε celebrities! Άραγε αξίζει μία τέτοια επένδυση;
Όπως έχουμε ξαναπεί και στο παρελθόν, η επιτυχία είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού πολλών παραγόντων. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ο επιχειρηματίας ορμώμενος από τη δυναμική του προσώπου που επέλεξε για την προώθηση της επιχείρησής του, θεωρεί και λανθασμένα βεβαίως, πως έχει στα χέρια του τον απόλυτο άσσο για την επιτυχία του. Ένας και μόνο όμως άσσος δεν είναι αρκετός για να κερδίσει την παρτίδα. Χρειάζονται και άλλα χαρτιά τα οποία πολλές φορές μένουν στην άκρη του τραπεζιού για δύο κυρίως λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι το budget, όπου ένα μεγάλο ποσοστό του, ίσως και το μεγαλύτερο, δαπανάται για την αμοιβή της διασημότητας που επέλεξε η επιχείρηση, χωρίς παράλληλα να έχει υπολογίσει την επικοινωνιακή υποστήριξη που χρειάζεται μία τέτοια ενέργεια. Έτσι, τα περιθώρια για τη δημιουργία ενεργειών που να πλαισιώνουν αυτή τη διασημότητα, στενεύουν, με αποτέλεσμα η επιχείρηση να έχει εξασφαλίσει το ιδανικό για την προώθησή της πρόσωπο, το οποίο όμως δεν μπορεί να αναδειχθεί προς το κοινό λόγω περιορισμένων κονδυλίων! Και κάπου εδώ καταλαβαίνουμε την αναγκαιότητα ύπαρξης επιχειρηματική στρατηγικής (Strategy) και σχεδίου (Marketing Plan). Στην πραγματικότητα λοιπόν η επιχείρηση ξοδεύει πολλά λεφτά σε μία ενέργεια την οποία δεν μπορεί να υποστηρίξει. Ο δεύτερος λόγος αφορά τη λανθασμένη πεποίθηση του επιχειρηματία, πως το πρόσωπο που επέλεξε έχει μαγικές ιδιότητες και πως στο άκουσμα και μόνο του ονόματός του, θα συρρεύσουν τα πλήθη για να αγοράσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης. Ασφαλώς υπάρχουν αρκετά παραδείγματα διάσημων προσώπων που μπορούν να το καταφέρουν αυτό αλλά εκεί αναφερόμαστε σε διεθνείς προσωπικότητες με αμοιβές εκατομμυρίων! Η επανάπαυση λοιπόν του επιχειρηματία και η ιδέα πως μία διασημότητα μπορεί να φέρει την άνοιξη στην επιχείρησή του είναι λανθασμένη. Που όμως βρίσκεται η αλήθεια;
Καταρχάς η αλήθεια υπάρχει στην ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Αν υπάρχει το χαρακτηριστικό της ποιότητας σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής μας δραστηριοποίησης, τότε μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας και χωρίς την ύπαρξη κάποιας διασημότητας. Το να εξασφαλίσετε τη συνεργασία με κάποιο γνωστό πρόσωπο χωρίς πρώτα να διασφαλίσετε πως έχετε όλες εκείνες τις προδιαγραφές που κάθε σύγχρονη επιχείρηση πρέπει να πληροί, μοιάζει με αστείο. Και δυστυχώς στο τέλος, ο επιχειρηματίας είναι ο μόνος που δε θα γελάσει καθώς μαζί στο υψηλό οικονομικό κόστος που ενέχει μια τέτοια ενέργεια, υπάρχει και το κόστος της φήμης της επιχείρησης, η οποία και θα πληγεί αν η άψογη εικόνα σας που επικοινωνείτε από μια διάσημη προσωπικότητα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Κανείς δεν αρνείται πως η αξιοποίηση διασημοτήτων προσφέρει πολλαπλά οφέλη σε μία επιχείρηση αλλά αυτό που θα πρέπει να έχετε πάντα υπόψη σας, είναι πως δεν αρκεί από μόνη της, για να κάνετε τη διαφορά. Τέτοιες ενέργειες είναι πολύ καλές και απόλυτα ανταποδοτικές προς τον επιχειρηματία μόνο αν χρησιμοποιούνται με φειδώ και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δίνοντας μια αστραπιαία ώθηση στην επικοινωνία και προβολή σας. Αν η ποιότητα είναι το καύσιμο της επιχείρησής σας, τότε η αξιοποίηση μίας διασημότητας είναι το νίτρο. Θα σας κάνει να επιταχύνετε και να ξεφύγετε από τον ανταγωνισμό αλλά δε μπορεί να σας οδηγήσει μέχρι τον τελικό σας προορισμό.
Πηγή: Marketing Consultant