Έστω ότι η ιστοσελίδα σου είναι ένα μοντέρνο κατάστημα ρούχων. Πώς θα σου φαινόταν αν εκατοντάδες πελάτες έμπαιναν στο κατάστημά σου, αλλά μετά από δευτερόλεπτα αποχωρούσαν με άδεια τα χέρια;
Σαν ιδιοκτήτης της επιχείρησης, θα όφειλες να ερευνήσεις το λόγο που οι καταναλωτές οδηγούνται εκτός του καταστήματος τόσο γρήγορα. Οι ερωτήσεις που θα προέκυπταν θα ήταν πολλές.
Ποιο είναι το πρόβλημα; Μήπως δεν παρέχουμε το προϊόν ή την υπηρεσία που αναζητούν; Μήπως είμαστε ακριβοί; Μήπως η ιστοσελίδα μου αργεί να φορτώσει; παίζει σωστά σε κινητές συσκευές;
Όπως και με ένα φυσικό κατάστημα, το site σου μπορεί να χάσει επισκέπτες όταν δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν, όταν ο χρόνος αναμονής είναι μεγάλος ή όταν η συνολική τους εμπειρία είναι κακή.
Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που θα πρέπει να λάβεις υπ’ όψη, πριν προβείς στις απαραίτητες ενέργειες για να μειώσεις το bounce rate του site σου.
Σύμφωνα με τη Google, το bounce rate απεικονίζει το ποσοστό των επισκεπτών που αποχωρούν από μια σελίδα (την landing page) χωρίς να αλληλοεπιδράσουν ή να πραγματοποιήσουν κάποια ενέργεια (εντός 30 δευτερολέπτων).
Ένα υψηλό bounce rate, γενικά, υποδεικνύει ότι οι χρήστες, είτε δεν βρήκαν αυτό που έψαχναν, είτε το site δεν φόρτωσε σωστά.
Ένα επισκέπτης μπορεί να αποχωρήσει από ένα site κάνοντας click στο κουμπί Πίσω, κλείνοντας το παράθυρο του browser ή απλά πληκτρολογώντας μια νέα διεύθυνση.
Συνήθως, το αποδεκτό μέσο bounce rate είναι 40.5%. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι το ποσοστό αυτό διαφέρει ανάλογα τον τύπο του site, τον κλάδο της επιχείρησης, την πρόθεση του χρήστη και την αξιοπιστία του brand μεταξύ άλλων παραγόντων.
Ακολουθούν μερικά γρήγορα στατιστικά στοιχεία, σχετικά με το αποδεκτό bounce rate ανά είδος ιστοσελίδας (πηγή):
- 40-60% Content websites
- 30-50% Lead generation sites
- 70-98% Blogs
- 20-40% Retail sites
- 10-30% Sites παροχής υπηρεσιών
- 70-90% Landing pages
Αυτό που πρέπει να κρατήσεις είναι ότι ανεξάρτητα από τα παραπάνω ποσοστά, ο στόχος είναι να διατηρείς τοbounce rate σε χαμηλά επίπεδα (αναλογιζόμενος πάντα τον τύπο του landing page). Όσο περισσότερο μένει κάποιος στο site σου, τόσο περισσότερο περιεχόμενο θα καταναλώσει. Έτσι, οι πιθανότητες του χρήστη να εκτελέσει μια επιθυμητή ενέργεια για εσένα, αυξάνεται.
Πάμε να δούμε όμως κάποια tips για να μειώσεις το bounce rate και να βελτιώσεις το συνολικό user experience των χρηστών που επισκέπτονται το site σου.
1. Καθόρισε μια Σαφή Δομή Πλοήγησης
Ο τρόπος με τον οποίο προηγούνται οι χρήστες στο site σου -ή αλλιώς User Navigation Path- θα πρέπει να είναι μια από τις προτεραιότητές σου.
Αν οι επισκέπτες δυσκολεύονται να βρουν πώς θα φτάσουν από το σημείο Α στο σημείο Β, είναι πιθανό να μην σπαταλήσουν περισσότερο από τον πολύτιμο χρόνο τους για να το ανακαλύψουν.
Τα drop down menus είναι μια πολύ καλή λύση για να ταξινομήσεις τις σελίδες σου σε μια σειρά σχετικών κατηγοριών. Επίσης, η χρήση breadcrumbs θα συνοδεύει τον χρήστη ενώ πλοηγείτε στις σελίδες του site σου, δίνοντάς του την επιλογή να γνωρίζει που βρίσκεται κάθε στιγμή, καθώς και τη δυνατότητα να μπορεί επιστρέψει σε προηγούμενη σελίδα του ίδιου path.
Πριν ο χρήστης κάνει click σε ένα σύνδεσμο, θα πρέπει να έχει μια καλή αίσθηση για το είδος του περιεχομένου που βρίσκεται στην σελίδα, καθώς επίσης και για το τι θα συναντήσει εκεί. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιείς ακριβείς και σύντομους τίτλους, με εύκολες και κατανοητές λέξεις.
Είναι επίσης σημαντικό να σιγουρευτείς ότι όλα τα clickable links λειτουργούν. Έλεγξε ξανά και ξανά (ανά τακτά χρονικά διαστήματα) ότι όλοι οι σύνδεσμοι πλοήγησης δουλεύουν και οδηγούν στη σωστή σελίδα.
Όσο πιο εύκολη είναι η εξερεύνηση του site σου, τόσο πιο εύκολα θα περιηγούνται οι χρήστες, κάνοντάς την αναζήτησή τους πιο ευχάριστη.
2. Αναγνωσιμότητα – Readability
Οι άνθρωποι που ακολουθούν οδηγίες με κείμενο και εικόνες/απεικονίσεις, αποδίδουν 323% καλύτερα σε σχέση με αυτούς που ακολουθούν οδηγίες χωρίς εικόνες.
Για να αποφύγεις την έξοδο ενός χρήστη, δημιούργησε ένα site που είναι εύκολο στην ανάγνωση και στην κατανόηση.
Απέφυγε τα μεγάλα κείμενα-σεντόνια. Χρησιμοποίησε κεφαλίδες, υποκεφαλίδες, bullet lists και γραφικά/εικόνες μεταξύ των κειμένων, για να διευκολύνεις την αναγνωσιμότητα και να κάνεις τις πληροφορίες πιο “εύπεπτες”.
Οι επισκέπτες θα πρέπει να μπορούν να αφομοιώσουν το μήνυμα που προσπαθείς να περάσεις, εύκολα-γρήγορα-αποτελεσματικά. Σε αντίθετη περίπτωση, δεν πρόκειται να παραμείνουν αρκετή ώρα αφιερώνοντας χρόνο για να κατανοήσουν το περιεχόμενο σου.
Όταν δημιουργείς περιεχόμενο για το site σου, keep it simple. Απέφυγε δυσνόητες ή high-level λέξεις και επικεντρώσου σε πιο φιλικό και φιλόξενο ύφος. Έτσι, οι επισκέπτες θα νιώσουν άνετα, θα καταναλώσουν λιγότερη ενέργεια για να κατανοήσουν το περιεχόμενο και θα είναι σε θέση να εμπλακούν περισσότερο με το brand και το site σου.
Αυτό μας οδηγεί στο επόμενο tip. Ενώ εργάζεσαι για το readability του site σου, γιατί να μην κάνεις ένα μικρό facelift;
3. Φρεσκάρισε το Περιεχόμενό Σου
Είναι το περιεχόμενό σου φρέσκο και σύγχρονο; Ή είναι ξεπερασμένο και παλιομοδίτικο; Ακολουθεί τις νέες τάσεις και trends; Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα site που νομίζεις ότι θα λύσει κάθε σου πρόβλημα, μέχρι να διαπιστώσεις ότι το περιεχόμενο είναι από το 2005 ή το 2009.
Το περιεχόμενο και η μορφή του δεν θυμίζουν σε τίποτα τα πιο σύγχρονα και ενημερωμένα sites, ενώ η πληροφορία έχει ξεμείνει σε μια άλλη εποχή. Είναι αυτή η πρώτη εντύπωση που θες να κάνεις σε κάποιον που σε βρήκε στα οργανικά αποτελέσματα; Προφανώς και όχι.
Θα πρέπει να διασφαλίσεις ότι παρέχεις σχετικό και πολύτιμο περιεχόμενο για τους επισκέπτες σου. Για να ανανεώσεις την πληροφορία που παρέχεις, ίσως θα πρέπει να εξετάσεις τα ακόλουθα:
- Ενημέρωση στατιστικών και ερευνών
- Παραδείγματα που είναι πιο σύγχρονα και σχετικά
- Προσθήκη περιεχομένου που περιέχει πιο σχετικές και πολύτιμες πληροφορίες
- Προσθήκη νέων testimonials
- Προσθήκη σύγχρονων calls to action
- Βεβαίωση ότι οι πληροφορίες είναι ακριβείς και εξακολουθούν να υφίστανται
4. Responsive Design
Μπορεί να μπαίνεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να θαυμάζεις το μοντέρνο και σχεδιαστικά άψογο site σου από desktop, αλλά πλέον τα tablets και οι mobile συσκευές αποτελούν τη νούμερο ένα επιλογή των χρηστών για πλοήγηση.
Σίγουρα, αυτή είναι μια πληροφορία που κανείς δεν θα πρέπει να αγνοήσει.
Δες μερικά στατιστικά από το 2016 που πρέπει να έχεις κατά νου για τον μελλοντικό στρατηγικό προγραμματισμό σου, καθώς και για την online παρουσία του site σου, οργανική αλλά και πληρωμένη:
- Το 80% των χρηστών του internet διαθέτει τουλάχιστον μια mobile συσκευή.
- Το 57% των χρηστών αναφέρει ότι δεν θα σύστηνε μια επιχείρηση που έχει ένα κακοσχεδιασμένο για mobile συσκευές site.
- Πάνω από το 50% των χρηστών, αναφέρει ότι το πρώτο πράγμα που κάνει όταν ξυπνήσει είναι να σερφάρει μέσω mobile συσκευής.
- Σύμφωνα με τη Google, το 61% των χρηστών είναι απίθανο να επιστρέψει σε ένα site που δεν είναι mobile friendly, με το 40% να υποστηρίζει ότι επισκέφτηκε ανταγωνιστικά site μετέπειτα.
Ενώ εργάζεσαι για να κάνεις το site σου mobile friendly, ιδιαίτερη προσοχή δώσε και στον χρόνο φόρτωσης.
5. Βελτίωσε το Page Load Time
Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα site που χρειάζεται ολόκληρα λεπτά για να φορτώσει. Εάν το site σου δεν φορτώσει εντός 3 δευτερολέπτων, τότε οι περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες θα έχουν ήδη αποχωρήσει και στη συνέχεια επισκεφτεί έναν ανταγωνιστή σου.
Στη σημερινή εποχή οι άνθρωποι είναι πάντα εν κινήσει, έχοντας ελάχιστο χρόνο στη διάθεση τους ώστε να περιμένουν ένα site να φορτώσει.
Οι σύγχρονοι χρήστες χρειάζονται απαντήσεις, άμεσα, γρήγορα, εύκολα!
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συνήθως παίζουν ρόλο στο χρόνο φόρτωσης ενός site, όπως οι μη βελτιστοποιημένες εικόνες, βίντεο και scripts. Βεβαιώσου ότι οι εικόνες είναι optimized και ότι δεν έχεις άπειρα scripts τα οποία φορτώνονται από third party παρόχους (όπως είναι το Google Analytics ή το Hotjar). Απευθύνσου στον προγραμματιστή ή στην εταιρεία που διαχειρίζεται το site σου για περαιτέρω οδηγίες, ή άφησε το σχόλιο σου στα comments με τις απορίες σου.
6. Έλεγξε τη Συμβατότητα Μεταξύ Browsers
Ένα κοινό ζήτημα μεταξύ των browsers είναι η συμβατότητα, γνωστή και ως cross-browser compatibility.
Δυστυχώς, οι χρήστες που επισκέπτονται το site σου δεν χρησιμοποιούν όλοι τον ίδιο browser. Άλλος περιηγείται με Firefox, άλλος με Chrome και άλλος με Internet Explorer.
Ακόμα και αν χρησιμοποιούν το ίδιο πρόγραμμα περιήγησης, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα χρησιμοποιούν την ίδια έκδοση ή το ίδιο λειτουργικό σύστημα. Όλοι οι παραπάνω παράγοντες έχουν ως αποτέλεσμα την διαφορετική απεικόνιση του site σου σε κάθε χρήστη.
Για να διασφαλίσεις ότι το site σου προβάλλεται σωστά σε διαφορετικούς browsers, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα εργαλείο όπως το BrowserStack. Όχι μόνο μπορείς θα λύσεις πιθανά προβλήματα συμβατότητας, αλλά θα καταφέρεις να δεις το πώς εμφανίζεται το site σου σε συγκεκριμένες mobile συσκευές.
7. Έρευνα Λέξεων-Κλειδιών
Ένα μεγάλο μέρος της inbound marketing στρατηγικής σου θα πρέπει να βασίζεται στην ανάπτυξη στρατηγικής περιεχομένου και αντίστοιχων λέξεων-κλειδιών. Αυτός είναι ο τρόπος που περιγράφεις στους χρήστες και στις μηχανές αναζήτησης, το τι περιέχεται στο site σου, παροτρύνοντας τους ανθρώπους να σε επισκεφτούν.
Ταιριάζει το περιεχόμενο που παράγεις με τις επιθυμητές λέξεις-κλειδιά; Εάν οι λέξεις-κλειδιά είναι άσχετες ή παραπλανητικές, οι χρήστες ενδέχεται να αποχωρήσουν από το site όταν η πληροφορία που τους προσφέρεις δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους.
Είναι σημαντικό να διασφαλίσεις ότι οι επισκέπτες γνωρίζουν τι πρόκειται να δουν, πριν καν προσγειωθούν στην εκάστοτε landing page του site σου.
Η διεξοδική έρευνα λέξεων-κλειδιών και η ακριβής βελτιστοποίησή τους θα σε βοηθήσουν να εξασφαλίσεις ότι όσοι κλικάρουν στο site σου, θα μείνουν ικανοποιημένοι με το περιεχόμενο που θα συναντήσουν, κρατώντας παράλληλα το bounce rate σε χαμηλά επίπεδα.
8. Σύγκρινε τις Σελίδες με Υψηλό & Χαμηλό Bounce Rate
Είναι σπάνιο να έχουν όλες οι σελίδες στο site σου υψηλό bounce rate. Επομένως, θα πρέπει να συγκρίνεις αυτές τις landing pages που έχουν υψηλότερο bounce rate, με αυτές που έχουν χαμηλότερο. Έτσι, ίσως είναι μια καλή ευκαιρία να διαπιστώσεις τι δουλεύει και τι όχι, προβαίνοντας τις αντίστοιχες ενέργειες. Τι έχει η μία που δεν έχει η άλλη και αντίστροφα.
Ίσως θελήσεις να ρίξεις μια πιο προσεκτική ματιά στα calls to action που αντιστοιχούν σε κάθε landing page.
Συχνά, το κείμενο του CTA δίνει λάθος εντύπωση στον χρήστη ή τον παραπλανεί. Είναι σαν να βλέπεις μια διαφήμιση για ένα καινούριο έπιπλο στο internet. Φαντάσου να πατήσεις τη διαφήμιση και να διαπιστώσεις ότι είτε δεν ήταν το ίδιο έπιπλο που απεικονιζόταν στη διαφήμιση, ή ότι το έπιπλο δεν ήταν στη πραγματικότητα καινούριο, αλλά μεταχειρισμένο.
Το συμπέρασμα είναι ότι κανείς δεν θέλει να εξαπατηθεί. Δεν πρόκειται να αποκτήσεις ποιοτικό traffic, αν δεν έχεις ακρίβεια στις πληροφορίες των διαφημίσεών σου.
9. Περιόρισε των Αριθμό των External Links
Το sharing περιεχομένου είναι σημαντικό, αλλά…παν μέτρον άριστον! Συχνά, το υψηλό bounce rate οφείλεται στον μεγάλο αριθμό των external links που ενδέχεται να υπάρχουν εντός των landing pages.
Εάν οι επισκέπτες αποχωρούν από μια σελίδα με μεγάλο αριθμό external links, ίσως θα πρέπει να επανεξετάσεις τη χρήση τους.
At the end of the day, ο στόχος σου θα πρέπει να είναι να κρατήσεις τους χρήστες μέσα στο site σου.
Αν θες να συμπεριλάβεις αυτά τα links, βεβαιώσουν ότι ανοίγουν σε νέο παράθυρο. Την επιλογή αυτή τη συναντάς ως Open in a New Window ή New Window στα περισσότερα CMS, στις ρυθμίσεις συνδέσμου.
Πηγή: Grow Digital