Είναι πλέον γνωστό, ότι δεν υπάρχει μεγάλο brand -ειδικά στο fashion industry- που να μην έχει δοκιμάσει έστω και μια φορά να επενδύσει στο influencer marketing.
Η σκέψη από την ενέργεια όμως, απέχει “πολλά χιλιόμετρα”.
Το άρθρο μας που εξηγούσε αναλυτικά το τι είναι το influencer marketing, κατατάχθηκε ως top άρθρο για το 2017 βάση επισκεψιμότητας και engagement.
Αυτό που δεν αναλύσαμε και πρόκειται να το κάνουμε τώρα, είναι το γιατί τα brands πρέπει να επενδύσουν στο influencer marketing.
Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα brands γνωρίζουν ότι έτσι όπως έχει εξελιχθεί το influencer marketing, οφείλουν να συνεργαστούν με έναν influencer, αλλά δεν γνωρίζουν το γιατί.
Για όσους λοιπόν θέλουν να έχουν μια ξεκάθαρη απάντηση, παρακάτω ακολουθούν 20 λόγοι που εξηγούν αναλυτικά το γιατί ένα brand πρέπει να επενδύσει στο influencer marketing -και όχι, δεν χωράει πουθενά ο λόγος του ότι αποτελεί ένα μεγάλο trend.
Υ.Γ: Για να σε προλάβουμε, το influencer marketing ίσως να μην έχει εφαρμογή σε όλους τους κλάδους, και είναι λογικό. Σε βιομηχανίες ωστόσο με μεγάλους τζίρους, βλέπε fashion, beauty, gadgets, health & diet, fitness κλπ., το influencer marketing ταιριάζει γάντι!
Τι καλό λοιπόν κάνουν οι influencers;
1. Φέρνουν πωλήσεις
Ακούγεται λογικό ε; Οι influencers αυξάνουν τις πωλήσεις και αυτός είναι ο λόγος που σχεδόν όλα τα brands επενδύουν στο influencer marketing. Από τη στιγμή που ένας influencer μιλάει για το προϊόν ή την υπηρεσία σου, αρχίζουν οι πωλήσεις (τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε). Ανάλογα με τα κανάλια που χρησιμοποιεί ο κάθε influencer και ανάλογα με τη διάρκεια της καμπάνιας, οι πωλήσεις ξεκινούν άμεσα ή μέσα στις επόμενες εβδομάδες από την έναρξη.
2. Παράγουν Περιεχόμενο
Οι influencers είναι οι βασιλιάδες και οι βασίλισσες του περιεχομένου, δημιουργώντας περιεχόμενο ανά πάσα στιγμή, το οποίο γίνεται εύκολα viral. Θα τους αποκαλούσαμε λοιπόν ως “content machines”. Τα brands λοιπόν επωφελούνται γιατί: α) οι influencers είναι πάρα πολύ καλοί σε αυτό και β) είναι σε θέση να δημιουργήσουν User Generated Content το οποίο μετέπειτα να χρησιμοποιηθεί από τα κανάλια των brands. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι τα δικαιώματα του περιεχομένου αυτού, ανήκουν στους influencers. Απαγορεύεται η χρήση και αναδημοσίευση του περιεχομένου των influencers χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
3. Χτίζουν brand awareness
Οι influencers είναι ο σύνδεσμος μεταξύ brand και market awareness, είναι τόσο απλό! Ενώ οι influencers δημιουργούν leads και πωλήσεις, το brand awareness που παράγουν είναι πολύ πιο αποτελεσματικό σε σχέση με παραδοσιακές PR στρατηγικές. Το σωστό χτίσιμο του brand awareness είναι πολύ σημαντικό στην εποχή αυτή, και κυρίως στον τομέα του retail και του eCommerce.
4. Τους εμπιστεύονται
Ήξερες ότι οι καταναλωτές είναι πιθανότερο να εμπιστευτούν τη άποψη ενός influencer, παρά ενός φιλικού τους προσώπου; Γι’ αυτό, η συνεργασία με έναν influencer θα σε βοηθήσει να περάσεις το μήνυμά σου σωστά, με εγγυημένη επιτυχία! Φαίνεται ότι το παραδοσιακό marketing ηττήθηκε κατά κράτος σε αυτόν τον τομέα, το influencer marketing είναι το νέο trend.
5. Είναι άριστοι στην επικοινωνία
Οι influencers ζουν και αναπνέουν στον digital κόσμο, και εκεί είναι χτισμένη η αυτοκρατορία τους. Επομένως, παίρνουν άριστα στην ψηφιακή επικοινωνία με το κοινό τους, γνωρίζουν πολύ καλά πώς να διαφημίσουν ένα brand, έτσι ώστε το κοινό τους γίνει engaged με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
6. Δημιουργούν και αναπτύσσουν σχέσεις
Οι influencers δημιουργούν σχέσεις μεταξύ του κοινού τους και των brands. Χωρίς αυτήν την σχέση, ή τον ενδιάμεσο άνθρωπο, είναι πολύ πιο δύσκολο για ένα brand να πλησιάσει ένα στοχευμένο κοινό.
7. Έχουν τεράστιο engagement
Η καθημερινότητά τους βασίζεται στο πώς θα κάνουν περισσότερο engaged το κοινό τους, τι feedback θα λάβουν και πώς θα μιλήσουν “στην καρδιά” των followers τους. Επομένως, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι influencers είναι masters του engagement, όποια πλατφόρμα και αν χρησιμοποιούν. Γιατί αυτό είναι σημαντικό για τα brands; Ο αριθμός των engaged followers είναι πολύ πιο σημαντικός από τον απλό αριθμό των followers, καθώς δείχνει πόσοι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν πραγματικά με τον εκάστοτε influencer. Αυτό είναι και το πραγματικό metric που θα πρέπει να λάβει υπόψη ένα brand πριν συνεργαστεί με έναν influencer.
8. Έχουν κύρος και επιρροή
Το 84% των καταναλωτών πραγματοποιεί μια αγορά αφού διαβάσει για ένα προϊόν, ή υπηρεσία, σε ένα blog (ή κανάλι π.χ. YouTube). Μιλάμε σχεδόν για 9 στους 10 ανθρώπους! Οι influencers δεν έγιναν τυχαία μεγάλο trend.
9. Είναι δημιουργικοί
Υπάρχουν εκατομμύρια influencers σε Facebook, Instagram, Snap Chat, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, blogs κλπ.. Όπως καταλαβαίνεις, ο ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι μεγάλος, και για να ξεχωρίσει κάποιος θα πρέπει να είναι δημιουργικός σε όλα τα είδη περιεχομένου που παράγει. Για να φτάσει ένας influencer να παράγει high-volume & quality content, θα πρέπει να είναι δημιουργικός και να εξασκεί καθημερινά αυτή του τη δημιουργικότητα.
10. Γνωρίζουν πολύ καλά το κοινό τους
Όταν συνεργάζεσαι με έναν influencer ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά ποιο είναι το κοινό σου, μπορείς να καταλάβεις με τη σειρά σου σε τι κοινό απευθύνεσαι. Είτε είναι μόδα για γυναίκες, είτε για μαμάδες-νοικοκυρές ή για fitness freaks, ο influencers θα έχει μια πολύ καλή εικόνα για τους followers του και θα γνωρίζει πώς θα τους κάνει engage αποτελεσματικά.
11. Value for Money
Σε σύγκριση με το παραδοσιακό marketing και το PR, η συνεργασία με influencers αποτελεί εξαιρετικό value for money, όταν ο στόχος σου είναι να συνδεθείς με μια συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών. Στην πλειοψηφία τους, οι συνεργασίες με influencers δημιουργούν ένα θετικό ROI (ειδικά όταν συνεργάζεσαι με micro-influencers), που σημαίνει ότι η καμπάνια αποφέρει έσοδα πολύ γρήγορα.
12. Μπορούν να ξεκινήσουν μια συζήτηση
Πριν χτίσουν μια σχέση οι influencers μεταξύ του brand σου και των followers τους, θα πρέπει να ξεκινήσουν μια συζήτηση. Σε κανέναν δεν αρέσει να μιλάει για τον εαυτό του, γι’ αυτό είναι καλύτερο να το κάνει ένας influencer για εσένα (προσοχή όμως, θα το κάνουν μόνο αν πραγματικά εμπιστεύονται το brand σου και αυτά που έχει να προσφέρει).
13. Αυξάνουν το traffic
Είναι ζωτικής σημασίας να αυξήσεις το traffic στο site σου, στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα και στα social media κανάλια σου. Η παρακολούθηση του sales funnel και του brand engagement χρειάζεται δεδομένα. Επομένως, όσο περισσότερο traffic τόσο πιο ασφαλή συμπεράσματα θα μπορείς να εξάγεις και να αξιοποιήσεις. Οι influencers μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα, ώστε να μπορείς να κάνεις convert περισσότερα leads.
14. Υψηλό conversion rate
Τα leads αποτελούν τους υποψήφιους πελάτες σου, και οι influencers παίρνουν άριστα στο κάνουν convert τα leads μέσα στο sales funnel. Από τη στιγμή που ένας καταναλωτής δει το προϊόν σου στη σελίδα ενός influencer, το μυαλό του πάει κατευθείαν στο προϊόν και πώς αυτό θα είχε εφαρμογή στη δική του ζωή. Τώρα που το προϊόν βρίσκεται στο top-of-mind, είναι πολύ πιο εύκολο να το αγοράσει.
15. Είναι ειλικρινείς με το κοινό
Κάτι που χαρακτηρίζει τους περισσότερους influencers, είναι η ειλικρίνεια και η διαφάνειά τους. Αυτό σημαίνει ότι δεν φοβούνται να προσθέσουν disclaimers όταν προωθούν ένα προϊόν, ή ακόμα και αν αυτό τους έχει γίνει δώρο. Η αυθεντικότητά τους, τους επιτρέπει μέχρι και να αρνούνται συνεργασίες με brands, όταν θεωρούν ότι δεν τους αντιπροσωπεύουν και δεν θα ωφελήσουν το κοινό τους.
16. Αυξάνουν τους social followers σου
Όταν οι influencers διαφημίζουν το brand σου, πάντα να ζητάς την προσθήκη των social profiles σου. Ο στόχος είναι να προσελκύσεις νέους followers και να αυξήσεις ακόμα περισσότερο την απήχηση των δημοσιεύσεών σου.
17. Content Distribution
Εκτός από την εμπειρία και τέχνη στην παραγωγή περιεχομένου, οι influencers μπορούν να διαμοιραστούν το περιεχόμενο αυτό σε όλα τους τα κανάλια. Εάν έφτιαξες ένα valuable blog post, ή ένα instructional video, μοιράσου του με μερικούς influencers του κλάδου σου και ρώτα τους αν θα τους ενδιέφερε να μοιραστούν το περιεχόμενο με τους followers τους. Το reach του περιεχομένου σου θα εκτοξευτεί!
18. Thinking out of the box
Θυμάσαι που λέγαμε ότι οι influencers είναι εξαιρετικά δημιουργικοί; Ε, λοιπόν έχουν και αυτή τη δυνατότητα να σκέφτονται outside-the-box και να προσθέτουν δικές τους πινελιές στην επικοινωνία. Δώσε τους ένα brief για την καμπάνια και τους στόχους τους, και άστους ελεύθερους να δημιουργήσουν και να προωθήσουν το περιεχόμενό τους. Το αποτέλεσμα; θα σε συναρπάσει!
19. Αποτελούν brand ambassadors (ξέρουμε γιατί γελάς)
Οκ, είναι γνωστό ότι πλέον οι μισοί Greek Instagram users έχουν την υπογραφή “Brand Ambassador”. Όμως, η πραγματική αλήθεια είναι ότι η συνεργασία με influencers εκτοξεύουν το brand awareness και δημιουργούν ενδιαφέρον. Σε long-term contracts (1 χρόνο +), φαίνεται η πραγματική αξία των influencers και το πώς επηρεάζουν τη δημοτικότητα ενός brand.
20. Βελτιώνουν “έμμεσα” το SEO
Εκτός από την προσέλκυση επισκεψιμότητας στο site, ηλεκτρονικό κατάστημα και στα social media κανάλια, βοηθούν επίσης στη βελτίωση του SEO και του backlink profile. Ενώ τα social shares δεν θεωρούνται ως signals για την Google, τα blogs που κάνουν link προς το site σου μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά ωφέλιμα.
Πηγή: grow-digital.gr