Η εποχή του μαζικού μάρκετινγκ είναι πίσω μας. Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να αποκτήσουν στρατηγικό πλεονέκτημα. Κρίσιμη η σωστή επιλογή των Key Opinion Leaders.
«…Το μάρκετινγκ της επιρροής είναι μια αξεπέραστη πλέον τάση του 21ου αιώνα. Ιδιαίτερα δε για τις φιλόδοξες επιχειρήσεις, είναι το νέο εργαλείο τους, τα οποία από τη μια πλευρά θα αποκτά όλο και περισσότερο βάρος, από την άλλη όμως θα υπόκειται και στις μεταβολές που θα γίνονται στα κοινωνικά δίκτυα….».
Αυτά μας λέει η Άντυ Ρεκόν, ανώτατο στέλεχος σας την εταιρία «Κολσκουαίρ», η οποία εξειδικεύεται σε μια πρωτόγνωρη τακτική για το μάρκετινγκ και τον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας…
Από την άποψη αυτή, τεράστιο ρόλο στο αποκαλούμενο influencers marketing παίζουν οι κοινότητες και το μέγεθός τους που σχηματίζονται στο διαδίκτυο, μέσω facebook, YouTube, Instagram και Twitter.
«….Την ώρα της διαφημιστικής προβληματικής και της έκρηξης των κοινωνικών δικτύων οι influencers είναι απαραίτητοι στην επανανακάλυψη του μάρκετινγκ…», τονίζει η συνομιλήτριά μας και εξηγεί πως λειτουργούν οι διάφορες πλατφόρμες στον τομέα αυτού. Αυτές οι τελευταίες, περισσότερο από τις διαφημιστικές εταιρίες, έχουν τη δυνατότητα να βρίσκουν τους χρησιμότερους Key Opinion Leaders, οι οποίοι καλύπτουν βέβαια και ευρύτατο φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Υπό αυτή την έννοια η αναζήτηση και εύρεση του κατάλληλου influencers σε συγκεκριμένο τομέα έχει μεγάλη σημασία. Αρκεί βέβαια αυτός που θέλει να προσφύγει σ’ αυτή τη νέα τεχνική του μάρκετινγκ να γνωρίζει με ακρίβεια τα πρόσωπα τα οποία θέλει να επηρεάσει. «Και βέβαια δεν θα πρέπει να έχει ξεχάσει ότι η εποχή του μαζικού μάρκετινγκ είναι πίσω μας. Στο εξής, το μάρκετινγκ η επικοινωνία συγκεντρώνονται σε τμήματα πολύ πιο προσωπικά και με ξεκάθαρο χαρακτήρα…».
Συνεπώς, στο μέτρο που οι ψηφιακές influencers βλέπουν το ρόλο τους να μεγαλώνει, οι μάρκες πρέπει να ταυτοποιούν την απήχηση και την κοινότητα, ώστε να επικοινωνούν στο στόχο τους ένα προσαρμοσμένο και εξατομικευμένο μήνυμα.
Υπό τις πιο πάνω συνθήκες, είναι πλέον απαραίτητο και στην Ελλάδα, οι μεγάλοι της παραγωγής και της εμπορικής διανομής, να επανεξετάσουν πρότυπα και συνήθειες γιατί οι αλλαγές των συνθηκών δεν περίμεναν ποτέ μια επιχείρηση και την ηγεσία της θα αλλάξουν μυαλά. Ιδιαίτερα δε σε εποχές κρίσεων και οξείας αβεβαιότητας, όπως αυτή που βιώνουμε λόγω πανδημίας και της απίστευτης παραπληροφόρησης που τη συνοδεύει. Εποχή εξάλλου, στη διάρκεια της οποίας η αβεβαιότητα θα ρίχνει την κατανάλωση, με παράλληλη άνοδο της ανεργίας και της υποαπασχόλησης.
Στις νέες έτσι συνθήκες η δύναμη της επιρροής θα είναι σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα που μόνον κάποιοι «ξερόλες» δεν καταλαβαίνουν.