Τα παιδιά του τσαγκάρη είναι ξυπόλυτα», λέει το γνωστό ρητό. Που σημαίνει ότι μπορεί κάποιος να είναι εξαιρετικός στο να φροντίζει τις ανάγκες των άλλων (των πελατών του πχ), αλλά ίσως όχι τις δικές του. Σε αυτή την κατηγορία μπορεί να συναντήσει κανείς μέχρι και… ολόκληρους επαγγελματικούς κλάδους. Όπως για παράδειγμα, τον κλάδο της διαφήμισης.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Deloitte για λογαριασμό της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), κάθε ευρώ που δαπανάται στη διαφήμιση εκτιμάται πως αυξάνει το ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά επτά ευρώ. Η διαφήμιση συντηρεί περίπου 6 εκατ. θέσεις εργασίας, δηλαδή το 2,6% των συνολικών θέσεων εργασίας στις χώρες της ΕΕ, ενώ δημιουργεί κοινωνικά οφέλη χρηματοδοτώντας πλήρως ή εν μέρει τη λειτουργία των Μέσων έτσι ώστε οι πολίτες να μπορούν να τα απολαμβάνουν δωρεάν ή με χαμηλό κόστος.
Αυτά και πολλά ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία αποτυπώνονται στην εν λόγω έρευνα. Πόσοι και ποιοι όμως τα γνωρίζουν; Πέρα από τους ίδιους τους ανθρώπους της επικοινωνίας, που ζουν και αναπνέουν μέσα στον επαγγελματικό αυτό χώρο, κατά πόσο η ευρύτερη κοινωνία και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι γνωρίζουν για τη θετική επίδραση της διαφήμισης ως επιχειρηματικής δραστηριότητας στο σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας και κοινωνίας; Μια απάντηση μας έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό: Ελάχιστοι.
Σήμερα, ενώ σχεδόν ένας αιώνας έχει τρέξει στο μύλο της επικοινωνίας ως οργανωμένης επαγγελματικής δραστηριότητας, ελάχιστοι εκτός κλάδου μπορούν να πουν με βεβαιότητα τι είναι η διαφήμιση. Πόσο μάλλον πως λειτουργεί και ποιες είναι οι θετικές επιδράσεις της. Θα ήταν χρήσιμο οι άνθρωποι εκεί έξω να γνωρίζουν περισσότερα για όλα αυτά;
Με δεδομένο ότι η διαφήμιση και οι πρακτικές της γίνονται συχνά «εύκολος στόχος» για διάφορες ομάδες και συμφέροντα, μάλλον η απάντηση είναι ναι. Όσο η κοινωνία είναι καλύτερα πληροφορημένη, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να λειτουργήσει ως σύμμαχος και όχι ως αντίπαλος. Και ο κλάδος της επικοινωνίας σήμερα έχει ανάγκη από συμμάχους, καθώς τα μέτωπα είναι πολλά και ανοιχτά.
Η εκπόνηση και δημοσιοποίηση της εν λόγω έρευνας είναι ένα σωστό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει κάποιες ανάλογες κινήσεις, με τον κλάδο της επικοινωνίας να ανακαλύπτει τη χρησιμότητα της εξωστρέφειάς του. Καλή ανάγνωση.
Πηγή: Marketing Week