Ανάπτυξη της τάξης του 4,7% αναμένεται να ζήσει η παγκόσμια διαφημιστική αγορά το 2018.
Στο πνεύμα των προβλέψεων για την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης στην αφετηρία κάθε χρονιάς, το WARC δημοσιεύει στοιχεία τα οποία σκιαγραφούν τη μεγαλύτερη παγκόσμια ανάπτυξη που έχει σημειωθεί από το 2011.
Μεγάλα αθλητικά γεγονότα, αλλά και δαπάνες στο πεδίο της πολιτικής επικοινωνίας αναμένεται να οδηγήσουν την ανάπτυξη της τάξης του 4,7% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης. Γεγονότα όπως οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες, το Παγκόσμιο Κύπελλο στη Ρωσία και οι εκλογές στις ΗΠΑ αναμένεται να οδηγήσουν τη δαπάνη marketing στα 572 δισ. δολάρια τη χρονιά που διανύουμε, σε σύγκριση με το 3,0% του 2017 (546 δισ. δολάρια), ποσοστό ήδη χαμηλότερο από το 3,8% του 2016.
Η επιβράδυνση του 2017 αποδίδεται στην αδύναμη ανάπτυξη που σημειώθηκε στην αγορά των ΗΠΑ (3,3% από 8,5% την προηγούμενη χρονιά), η οποία αντιστοιχεί στο 34% του παγκόσμιου συνόλου. Η ανάπτυξη ήταν ακόμη πιο αργή στη Δυτική Ευρώπη (η οποία αφορά στο 1/5 της παγκόσμιας αγοράς), με 110 δισ. δολάρια και ποσοστό 0,2%, αντίστοιχο με το 2016. Η Κίνα από την άλλη πλευρά «έτρεξε» με 4,7% στα 67 δισ. δολάρια, κυρίως λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας των mobile διαφημίσεων.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή το 2017, με άνοδο δαπάνης της τάξης του 14,5%. Κοιτώντας μπροστά, η μελέτη του WARC δείχνει ελπιδοφόρα σημάδια για όλες τις περιοχές: +5% για τη Βόρεια Αμερική, +6% σε Ασία-Ειρηνικό, +2,6% για τη Δυτική Ευρώπη, αλλά και +8,4% για Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και +7% για Λατινική Αμερική. Ως «μηχανή» της ανάπτυξης, η μελέτη αναδεικνύει το mobile advertising. Ήταν το μόνο Μέσο που αύξησε το ποσοστό του μεριδίου του στην παγκόσμια δαπάνη την προηγούμενη χρονιά και κατέστη το δεύτερο πιο μεγάλο διαφημιστικό κανάλι με 20,6% (112 δισ. δολάρια) της παγκόσμιας διαφήμισης.
Η δαπάνη στο mobile αναμένεται να αυξηθεί κατά 32% στα 149 δισ. δολάρια αυτή τη χρονιά. Η τηλεόραση έκλεισε το 2017 με ελαφριά μείωση, ωστόσο εξακολουθεί να προσελκύει μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης σε σχέση με το «δύο-πώλιο» των Facebook και Google. Η μελέτη δείχνει ότι το 61% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης εξακολουθεί να διοχετεύεται στα παραδοσιακά Μέσα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η τηλεόραση και το out of home θα επωφεληθούν περισσότερο από την αυξημένη δαπάνη της χρονιάς, τόσο σε επίπεδο προϊοντικής προβολής, όσο και λόγω της αυξημένης δαπάνης πολιτικής επικοινωνίας.
Πηγή: Marketing Week