Το 2019 προβλέπεται ότι θα είναι άλλη μια χρονιά αύξησης της επένδυσης των brands σε Content Marketing & Native Advertising, καθώς η αναζήτηση για την προσοχή του καταναλωτή αλλά και για μετρήσιμα αποτελέσματα, συνεχίζεται με αμείωτη ορμή, διαβάσαμε στο άρθρο της κ. Κατερίνας Πολυμερίδου.
Επίσης στο ίδιο άρθρο διαβάσαμε, ότι οι εξελίξεις που επηρεάζουν τους τομείς του Content Marketing και του Native Advertising είναι ραγδαίες και προέρχονται τόσο από την τεχνολογία (AI, Voice), όσο και από τις σχέσεις που διαμορφώνονται μεταξύ όλων των παικτών του οικοσυστήματος. Παράλληλα, οι αλλαγές στο ρυθμιστικό περιβάλλον (με την έλευση του GDPR) ωθούν σε μεγαλύτερη διαφάνεια και έγκυρο περιεχόμενο, ενώ, οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών φέρνουν διαφορετικά formats στο προσκήνιο. Στο αφιέρωμα που ακολουθεί καταγράφουμε τις πλέον υποσχόμενες τάσεις γύρω από το Content Marketing & Native Advertising για το 2019.
CONTENT MARKETING: ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ
Σύμφωνα με τον «γκουρού» του marketing, Seth Godin και όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο στο Coredna.com, το content marketing είναι το «μόνο marketing που έχει απομείνει»: Είναι αυθεντικό, χρήσιμο, και ταιριάζει απόλυτα στις διαδικτυακές γενιές. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, το Content Marketing θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία, ενώ ο τρόπος δημιουργίας και διανομής του αναμένεται να εξελιχθεί δραματικά, καθώς οι τεχνολογικές δυνατότητες διευρύνονται και οι marketers εκπαιδεύονται όλο και περισσότερο στη χρήση τους.
Σύμφωνα με έρευνες, το 78% των καταναλωτών δηλώνουν ότι το προσωποποιημένο περιεχόμενο αυξάνει την πρόθεσή τους για αγορά. Ωστόσο, το περιεχόμενο αυτό πρέπει να είναι αυθεντικό και σχετικό. «Όχι άλλοι οκνοί marketers που αντιγράφουν τις πιο “hot” viral επικεφαλίδες και θέματα», αναφέρει χαρακτηριστικά το Coredna.com. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο «έξυπνοι» όσον αφορά στο να αποφεύγουν το clickbait και αναζητούν πραγματικό περιεχόμενο που μπορεί να τους βοηθήσει να λύσουν ανάγκες τους άμεσα και εύκολα.
ΤΑ CONTENT BUDGETS ΤΟΥ 2019
Οι marketers αφιερώνουν σήμερα περίπου το 27% του budget τους στο content marketing, αναφέρει σε μελέτη του το targetingmag.com. Τα budgets αυτά, συνήθως δεν αφορούν μόνον στη δημιουργία περιεχομένου, αλλά και στη διανομή και μέτρηση επίσης. Κατά μέσο όρο, οι marketers που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι το 32% του budget τους πηγαίνει στην ανάπτυξη περιεχομένου και το 27% σε διανομή και προώθηση.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κατανομή αυτή με ζητούμενο το επιτυχημένο content marketing, θα διαμορφωθεί σε μεγαλύτερη δαπάνη (άνω του 50%) σε δημιουργία και προώθηση, αφήνοντας περίπου το ένα τρίτο για το διαχειριστικό κομμάτι. Επίσης, ένα πράγμα που οι marketers φαίνεται να παραβλέπουν, είναι το γεγονός ότι στο κομμάτι της δημιουργίας περιεχομένου, το 23% δαπανάται σε agencies, freelancers και άλλα εξωτερικά resources.
ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΥ NATIVE ADVERTISING
Στο πρόσφατο e-book του Native Advertising Institute, 39 ειδικοί του τομέα από όλο τον κόσμο, δίνουν τις προβλέψεις τους για τις τάσεις στο native το 2019. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε τεχνολογίες που επιτρέπουν την ανάδειξη σχετικών ιστοριών, που διευκολύνουν την παροχή των ιστοριών αυτών στα κατάλληλα κοινά στη σωστή στιγμή και, κυρίως, τεχνολογίες που επιτρέπουν τη μέτρηση της επίδρασης μέσα από μοντέλα που εκτείνονται πέρα από το click attribution και προσφέρουν βαθύτερα insights πάνω στην απόδοση της επένδυσης.
«Το Native Advertising ωριμάζει και αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι θα απαιτήσουν προσεγγίσεις που καθοδηγούνται από τα data και τα insights, σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας», αναφέρει ο Dan Rubin, Exec. Director του Studio M, της Meredith Corporation. «Θα χρειαστεί να αποδειχθεί ότι γίνεται σχεδιασμός για το σωστό περιεχόμενο, ότι δρομολογούνται οι σωστές βελτιστοποιήσεις και ότι τα KPIs μετρώνται με σκοπό να προσδιοριστεί η υπέρτατη επιτυχία».
NATIVE ΜΕ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Τα στελέχη που μιλούν στην έκδοση του Native Advertising Institute, υπογραμμίζουν ότι ήρθε –επιτέλους- η ώρα για πραγματικά αυθεντικό, σχετικό και ελκυστικό περιεχόμενο. Αυτή η χρονιά θα φέρει σίγουρα αλλαγές στα formats, στα κανάλια και στα metrics, αλλά η αυθεντικότητα θα παραμείνει κύρια τάση. «Καθώς το τοπίο του ψηφιακού περιεχομένου “μπουκώνει” με όλο και περισσότερο θόρυβο, ενώ ταυτόχρονα γίνεται όλο και πιο δύσκολο στην πλοήγηση –λόγω των περιορισμών και των αλλαγών σε ρυθμιστικό επίπεδο- , η ποιότητα και το αυθεντικό storytelling θα γίνει ο αληθινός βοράς για τα brands», λέει ο Tim Clark, VP, Native Advertising & Audience Amplification της SAP.
Η ανερχόμενη δυναμική του content marketing και του native advertising είναι πλέον αδιαμφισβήτητη, όπως δείχνουν τα νούμερα και οι προβλέψεις των ειδικών.