Όσο δύσκολη και αν είναι η κατάσταση στο σύγχρονο επιχειρείν, οι άνθρωποι ποτέ δε θα σταματήσουν να ονειρεύονται και να προσπαθούν να κάνουν πράξη το όνειρο για τη δημιουργία μίας δικής τους, επιχείρησης. Αν ανήκετε και εσείς σε αυτούς, δώστε τη δέουσα προσοχή στα παρακάτω 4 tips που θα σας βοηθήσουν να κάνετε πράξη το όνειρό σας, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Θέστε στόχους!
Αν θεωρείτε πως το να θέσετε ένα στόχο για την επιχείρησή σας, αποτελεί μια εργασία θεωρητικού απλώς επιπέδου, κάνετε μεγάλο λάθος. Σκεφθείτε το εξής απλό. Η δημιουργία μίας επιχείρησης είναι η απάντηση. Ο στόχος όμως που έχετε εξαρχής θέσει, είναι το ερώτημα! Όπως λοιπόν δε θα δίνατε μία απάντηση σε ένα ερώτημα που δε σας έχει τεθεί, με την ίδια λογική δε θα έπρεπε να προχωρήσετε σε αυτό το βήμα αν δεν έχετε θέσει κάποιους επιχειρηματικούς στόχους. Ποιοι είναι οι δικοί σας; Η κερδοφορία; Η επαγγελματική καταξίωση; Η δημιουργική ανάγκη να φτιάξετε κάτι δικό σας και να το μοιραστείτε με το κοινό που απευθύνεστε; Θέστε στόχους! Είναι εκείνοι που θα σας δώσουν δύναμη να ξεπεράσετε δυσκολίες, είναι εκείνοι που θα σας επαναφέρουν στον αρχικό σας δρόμο, σε περίπτωση που παρεκκλίνετε, είναι εκείνοι που θα σας χαρίσουν επιπλέον ώθηση όταν του επιτύχετε!
Επενδύστε στις ευκαιρίες. Όχι μόνο στην ιδέα!
Πολλοί άνθρωποι αποφασίζουν τη δημιουργία μίας επιχείρησης βασιζόμενοι αποκλειστικά και μόνο σε μια καλή ιδέα που έχουν. Ασφαλώς και η ύπαρξη μιας καλής ιδέας είναι σημαντική, αλλά είναι ακόμη σημαντικότερο το να καταφέρουμε να πετύχουμε το συνδυασμό μιας καλής ιδέας με τις εκάστοτε ευκαιρίες που διαμορφώνονται. Αυτές οι ευκαιρίες δεν οριοθετούνται μόνο από το υπάρχων περιβάλλον της αγοράς αλλά αφορούν όλες εκείνες τις ενέργειες που μπορεί να κάνει από μόνος του ο κάθε επιχειρηματίας και αφορούν το ίδιο το πρότυπο λειτουργίας, της επιχείρησής του. Ένα από τα κυριότερα πρότυπα επιχειρηματικότητας, είναι το μοντέλο NERCM (Need, Experience, Resources, Customers, Model). Αναλογιστείτε. Εκπληρώνει τις παραπάνω ανάγκες η επιχείρησή σας; Τι παραπάνω θα προσφέρετε εσείς, μέσω αυτών των τομέων, στους πελάτες σας; Ποια είναι τα αδύναμα σημεία των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων; Αν μπορείτε να απαντήσετε σε αυτά τα ερωτήματα, τότε θα μπορέσετε να δείτε και τις ευκαιρίες που μπορείτε να αξιοποιήσετε!
Κάντε αυτό που ξέρετε!
Πολλές φορές ο ενθουσιασμός ή η τάση αντιγραφής των προσταγών της αγοράς, μας οδηγούν σε λάθος επιχειρηματικές αποφάσεις. Η πιο συνηθισμένη από αυτές είναι η λάθος επιλογή αντικειμένου. Το να επενδύσετε σε ένα αντικείμενο που δε γνωρίζετε, υποσκάπτει το εγχείρημά σας από τα πρώτα κιόλας βήματά του. Αν δεν έχετε καμία επαφή με το προϊόν ή την υπηρεσία μέσω των οποίων σκοπεύετε να δραστηριοποιηθείτε επαγγελματικά, τότε μην το κάνετε! Μπορεί σε παλαιότερες εποχές να υπήρχαν τα περιθώρια ώστε να πειραματιστούμε, να δοκιμάσουμε και να ανακαλύψουμε τομείς δραστηριοποίησης στους οποίους ίσως να ήμασταν καλοί και επιτυχημένοι, αλλά τα περιθώρια πλέον έχουν στερέψει. Όλοι μας γνωρίζουμε καλά πως ο επιχειρηματικός δρόμος έχεις πολλές δυσκολίες και εκπλήξεις. Ας φροντίσουμε ώστε να επιλέξουμε “υποδήματα” που γνωρίζουμε καλά και μας ταιριάζουν, ώστε να βαδίσουμε επιχειρηματικά με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια και σταθερότητα!
Εξασφαλίστε ένα δίκτυο υποστήριξης!
Αν είστε της λογικής one man show, ξανασκεφθείτε το. Ένα από τα κυρίαρχα γνωρίσματα μίας επιτυχημένης επιχείρησης είναι το υψηλό επίπεδο των συνεργατών της. Πρέπει από την αρχή να έχετε διασφαλίσει πως οι άνθρωποι (προσωπικό, συνεργάτες, προμηθευτές), οι οποίοι και θα εμπλακούν στη λειτουργία της επιχείρησής σας, μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά το αντικείμενο που θα υπηρετήσετε από κοινού. Δυστυχώς, όσο καλοί και αν είστε στη δουλειά σας, πρέπει να θεωρείται δεδομένο, πως είναι αναγκαία η υποστήριξη από επαγγελματίες συνεργάτες οι οποίοι θα φανούν αντάξιοι της εμπιστοσύνης που θα δείξουν οι πελάτες προς εσάς και εμμέσως προς αυτούς. Διασφαλίστε λοιπόν εξαρχής, πως μπορείτε να στηριχθείτε στους συνεργάτες που θα επιλέξετε και οι οποίοι θα δώσουν τις ενδεδειγμένες λύσεις σε εσάς και τους πελάτες.
Πηγή: Marketing Consultant